Tarsal Tünel Sendromu Tedavisi Bursa

Tarsal tünel sendromu, ayak parmaklarına uzanan siyatik sinir türü olan posterior tibial sinirin tarsal tünelden geçerken yaşadığı sıkışmalara bağlı oluşan sendromdur.  Kişide bu rahatsızlık diğer sendromlara göre daha nadir olarak ortaya çıkar.  Hastanın gün içinde uzun süre ayakta kalması tarsal tünel sendromunu tetikleyen bir durumdur.

Bu sendrom ayak bileğinden geçen sinirlerin zedelenmesine bağlı olarak ayak altı, ayak parmakları ve ayak üzerinde ağrı ve uyuşma şikayetleri olarak ortaya çıkar.  Sendromun ilerlemesine bağlı olarak bacaktan dize kadar şikayetler görülebilir. 1962’de Keck tarafından ortaya koyulan bu sendrom Lam tarafından da tanımlanmıştır.

Kişinin ayak tabanı ve ayak bileğinde ortaya çıkan yakınmaların önemli bir bölümü tarsal tünel sendromu vakalar olabilir.

Tarsal tünel sendromu tedavisi Bursa şehrinde kliniğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk gözetiminde gerçekleştirilmektedir. Detaylı bilgi ve randevu için kliniğimizi arayabilir ya da ziyaret edebilirsiniz.

Tarsal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Tarsal tünel sendromu beliritleri hastalarda çeşitli şekillerde ortaya çıkar. Bu belirtiler zaman içinde artarak devam eder.

En yaygın semptomlar ise şöyle sıralanabilir;

• Ayak bölgesinde uyuşma, karıncalanma şikayetleri
  • Ayak bileği çevresinde güç kaybı yaşanması
  • Ayak, ayak bileği ve dizden aşağı bölgelerde hissizleşme
  • Ayak tabanı ve bilek kemiğinde artan tibial sinir boyunca görülen ağrı şikayetleri
  • Batma şeklinde acı oluşması
  • Ayak bileğinde iğnelenme şeklinde ağrı oluşumu
  • Ayak bileği ve ayak tabanında yanma şikayetleri olarak nitelendirilebilir.

Hastalığın belirtileri kişiden kişiye değişiklik gösterebilir ve herkeste aynı şiddette olmayabilir. Bazı vakalarda ağrılar yavaş yavaş şiddetini arttırırken bazı vakalarda da şiddetli ağrılar bir anda ortaya çıkabilir.  Uzun süre ayakta kalan veya fiziksel aktivitelerle uğraşan kişilerde ağrı şikayetlerinin arttığı bilinmektedir. Ağır fiziksel aktivite yapıldığında ise gece karıncalanma ve ağrı şikayetlerinin  daha çok arttığı bilinmektedir.

Ağrı şikayetlerinin çok artması durumunda hastanın yaşam konforu olumsuz etkilenebilir. Bu durumda hemen tarsal tünel sendromu tedavisi başlatılmalıdır.

Tarsal Tünel Sendromu Neden Olur?

Tarsal tünel sendromu nedenleri çok çeşitli olabilir. En belirgin neden ise ayak bileğine aşırı yük binmesidir. Gün içinde çok uzun süre ayakta kalan kişide ayak bileği bölgesinde güç kaybı yaşanabilir. Buna bağlı tarsal tünel sendromu gelişmesi muhtemeldir.

En yaygın tarsal tünel sendromu nedenleri şu şekildedir;

• Ayak bileği bölgesinde yaşanan travmalar
  • Tarsal tünel çevresinde iyi huylu oluşumlar
  • Artrit
  • Tibial sinire yakın bölgelerde tümör oluşumu
  • Şeker hastalığı tanısı
  • Ayak bileklerinde ödem oluşumu
  • Düz taban olma
  • Ayak bileğinin burkulması ya da kırılması
  • Sinir üzerinde baskı oluşturan ve tibial sinir çevresinde bulunan zardaki varikoz damarlar
  • Hızlı kilo alma
  • Varis oluşumu
  • Vücutta sıvı dengesizliği oluşması
  • Yanlış ayakkabı tercihi ve ayağı sıkan ayakkabıların kullanılması
  • Gebelik ve venöz bozukluklar gibi durumlara bağlı bacak ve ayak ödemleri
  • İçe basma ve dışa basma gibi basış bozukluğu
  • Tarsal tünel çevresinde yaşanan yumuşak doku zedelenmeleri olarak sıralanabilir.

Yapılan araştırmalar bu sendromun kadınlarda erkeklere göre daha çok görüldüğünü ortaya koyuyor. Bu rahatsızlık genellikle tek bir ayakta ortaya çıkıyor. Ancak sistemik hastalıklara bağlı olarak geliştiğinde iki ayağı birden etkileyebilir.  Tarsal tünel sendromunda %19 oranda ayak deformeleri en yaygın nedenler arasında gösteriliyor.

Tarsal Tünel Sendromu Nasıl Etki Eder?

Kişide tarsal tünel sendromu ayak tabanı bölgesinde lokal bir ağrı, uyuşma ve karıncalanma şeklinde ortaya çıkmaktadır. Ayak tabanını aktif hale getiren yapı tibial sinirlerdir.  Bu yüzden kişide görülen semptomlar topukla birlikte ayak tabanına da yayılabilir. Kişide en yaygın etkisi ayağın alt kısmında ve parmaklarda yanıcı ağrı ve uyuşmadır. Uzun süre ayakta duran ve uzun süre yürüyen kişilerde etkiler artmaktadır.

Hastanın istirahat etmesi sonucunda belirtiler azalabilir. Gece uykudan uyandıracak derecede ağrılar oluşabilir. Kilo problemi olan hastalarda ağrı şikayetlerinin bacağın üst bölümüne doğru ilerlediği gözlemlenmiştir.

Bursa tarsal tünel sendromu tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için iletişim formumuzu doldurabilir ya da kliniğimizi iletişim kanallarımızdan arayabilirsiniz.

Tarsal Tünel Sendromu Tanısı Nasıl Konur?

Tarsal tünel sendromu tanısı için ilk olarak hastanın şikayetleri dinlenir. Ağrı şikayetlerine göre muayene gerçekleştirilir. Ancak bu iki durum kesin tanı için yeterli olmaz. Hastaya kesin tanı koyulması için EMG isimli sinir testi uygulanır. EMG uygulanmasına rağmen tanı mümkün olmayan hastalar için sinir bloğu testi uygulanabilir. Lokal anestezi altında ayaktaki ağrı geçen hastalarda tanı kesin olarak konabilir.

Tarsal tünel sendromu teşhisi koyarken ayak bölgesindeki tümör, enfeksiyon ve travma gibi diğer sinir zedelenmelerini elemek adına MRI incelemesi ve kan testleri yapılabilir. Ayrıca bazı vakalarda BT taraması da istenebilir.

Bursa Tarsal Tünel Sendromu Tedavisi

Bursa tarsal tünel sendromu tedavisi hastanın belirtilerine, şikayetlerine ve sendromun şiddetine göre değişir. Tarsal tünel sendromunun ameliyatsız tedavisi kliniğimizde oldukça etkili bir şekilde yapılabilmektedir. Kliniğimizde tarsal tünel sendromunun tedavisinde proloterapi, perinöral enjeksiyon tedavisi gibi rejeneratif yöntemler uygulanmaktadır.

Hastanın sorunlu bölümü yormaması ve rahatlatacak buz uygulamaları yapması önerilir.  Hastanın dinlenmesi, buz uygulamaları, elastik bandajla sarma, ayak bileği tutma gibi aşamalar ilk tedavilerdir.

Cerrahi tedavi öncelikli planlanmaz, proloterapi gibi cerrahi dışı yöntemlerle yanıt alınamayan ileri düzeydeki hastalıkta planlanır.

Kortizon Enjeksiyonu: Tarsal tünel sendromu olan hastalarda sıkışan sinirin etrafında oluşan ödemde düzelme sağlayarak ağrı ve uyuşma şikayetlerinde geçici bir düzelme sağlar. Ancak, kortizon enjeksiyonu hastalığı tedavi etmez. Aksine zaman içerisinde kortizonun olumsuz etkileri de tabloya eklenebilir. Biz kliniğimizde karpal tarsal tünel sendromunda ve diğer kas iskelet sistemi sorunlarında kortizon enjeksiyonunu tercih etmiyoruz. Bunun yerine doku tamiri etkisi olan ve iyileştirici etkileri olan, hastaya zarar vermeyen, güvenli yöntemler olan proloterapi gibi rejeneratif tedavi yöntemlerini uyguluyoruz.

Rejeneratif Yöntemler ile Tarsal Tünel Sendromu Tedavisi

Proloterapi: tarsal tünel sendromunda sinir sıkışmasına neden olan bağ dokulardaki bozuklukların tamir mekanizmasını başlatan ve iyileşmelerini sağlayan yöntemdir. Aynı zamanda sıkışan sinirdeki hasarı da tedavi ettiği için tarsal tünel sendromunda kullanılan en etkili yöntemlerdendir. Proloterapi uygulaması herhangi bir risk içermez. Tarsal tünel sendromunda proloterapi uygulaması oldukça güvenli ve ağrısız bir işlemdir. Mutlaka proloterapi konusunda tecrübeli ve uzaman bir hekim tarafından uygulanmalıdır.

Fizik tedavi ile tarsal tünel sendromu tedavisi kapsamında ayak bileği kaslarında bulunan posterior tibialın güçlü hale gelmesi, baldır kaslarının esnek hale getirilmesi, yumuşak doku masajı uygulanması, tibial sinir mobilizasyonu gibi yöntemler kullanılabilir.

Bursa’da tarsal tünel sendromu tedavisi için kliniğimizi arayarak Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevu alabilirsiniz.