Fibromiyalji Tedavisi Bursa

Fibromiyalji kişide gezici kas iskelet sistemi ağrıları ile ortaya çıkan kronik bir hastalıktır. Bu rahatsızlığa bağlı ortaya çıkan hastalıklar belirli dönemlerde artabilir ya da belirli dönemlerde belirgin olarak azalabilir. Fibromiyalji ağrıları farklı şiddette olabilir. Yoğun ağrı şikayetleri oluşması durumunda Fibromiyalji tedavisi Bursa hemen başlamalıdır.

Bu rahatsızlık kişide genel kas ağrıları ve vücudun belli noktalarında kronik ağrılar ile karakterize yumuşak doku romatizması olarak da nitelendirilebilir. Fibromiyalji hastalarında yorgunluk, uyku sorunları ve depresyon gibi hem fiziksel hem psikolojik belirtiler de ortaya çıkabilir.

Toplumda fibromiyalji görülme oranı ortalama %3’tür. Ayrıca bu rahatsızlık kadınlarda daha sık görülmektedir.

Fibromiyalji Nedir?

Fibromiyalji; kas ve kemiklerde ortaya çıkan yaygın ağrı, hassasiyet oluşan alanlar ve genel yorgunluk ile karakterize kronik bir hastalıktır. Belirtileri ise kişiden kişiye değişmektedir. Bu ağrıların bir testle ölçülmesi mümkün olmaz.

Bu rahatsızlık en kısa kronik bir yumuşak doku romatizması olarak nitelendirilebilir. Fibromiyalji genel olarak vücutta ağrı şeklinde ortaya çıkar.  Yanında gelişen kemik ve kas ağrısı, vücudun belirli bölgesinde hassasiyet, uyku sorunları ve depresyon gibi durumlar yaşam kalitesini düşürür.

Fibromiyalji nedenleri net olarak belli değildir. Genel şikayetleri sebebiyle bazı hastalıklarla karıştırılma durumu da vardır. Bursa Fibromiyalji tedavisi için hastalık doğru şekilde belirlenmelidir.

Fibromiyalji teşhisi ve tedavisi için Bursa’da bulunan kliniğimize ulaşarak Dr. Mustafa Ertürk’ten randevu alabilirsiniz.

Fibromiyalji Neden Olur?

Fibromiyalji nedenleri kesin olarak belirlenmiş değildir. Eski zamanlardan beri yapılan araştırmalar bu hastalığı tetikleyen bazı risk faktörlerini ortaya çıkarmaktadır.

Fibromiyaljiyi tetikleyen faktörler şöyledir;

• Vücutta Oluşan Enfeksiyonlar: Hastanın daha evvel enfeksiyon geçirmesi bu rahatsızlığı tetikleyebilir ve belirtileri de kötüleştirebilir.
  • Genetik Yatkınlık: Bir kişide Fibromiyalji olması durumunda aile üyeleri arasında da görülme olasılığı yüksektir. Araştırmalar bazı genetik mutasyonların bu rahatsızlığın ortaya çıkmasında etkili olduğunu göstermektedir. Genetik yatkınlık konusunda kesin bir bilgi yoktur.
  • Fiziksel ve Duygusal Travmalar: Hastanın fiziksel veya duygusal bir travma yaşaması Fibromiyalji yaşama olasılığını arttırmaktadır. Araştırmalar travma sonrası ile bu hastalık arasında bir bağlantı olduğunu ortaya koymaktadır.
  • Stresli Yaşam: Stresli yaşam fiziksel ve duygusal travmaya neden olabilir. Aşırı stres vücutta aylarca ve yıllarda sürebilecek uzun etkileri ortaya çıkarabilir. Stresin fibromiyaljiyi tetikleyecek hormonal bozukluklarla ilişkisi olduğu bilinmektedir.
  • Kişilik Özellikleri: Bazı kişilik özellikleri bu rahatsızlık için risk faktörüdür. Hassas kişiliğe sahip, olaylardan çabuk etkilenen ve mükemmeliyetçi kişilerde daha fazla görüldüğü düşünülmektedir.

Fibromiyalji Belirtileri Nelerdir?

Fibromiyalji belirtileri arasında en yaygın olan durum ağrı şikayetleridir. Ancak hastada başka belirtiler de ortaya çıkabilir;

• Yorgunluk hissi oluşması
  • Uyku sorunları ve uykuya dalmada zorluk yaşama
  • Uzun süreli uyku deneyimi karşısından yorgun hissetme
  • Sabahları yataktan kalkarken zorluk çekme ve kalkmaya istekli olmama
  • Baş ağrısı şikayetleri
  • Depresif bir ruh haline bürünme
  • Alt karın bölgesinde ağrı oluşumu
  • Günlük aktivitelere odaklanma ve dikkat vermede zorluklar yaşama
  • Nefes alırken zorluk çekme
  • Kulaklarda çınlama şikayeti olması
  • Egzersiz yaparken çabuk yorulma
  • Egzersizde dirençsiz olma
  • Anksiyete bozukluğu
  • Hafıza sorunları ve bazı olayları hatırlamada zorluk çekme gibi durumlardır.

Yukarıda sayılan Fibromiyalji belirtileri ve ağrı genellikle kadınlarda daha şiddetli ortaya çıkar.   Ayrıca fibromiyalji hastalığı olan kadınlarda adet döneminde daha fazla ağrı hissi olur.  Menopoz sürecine geçerken hastalığın belirtileri artabilir.

Fibromiyalji belirtileri atak şeklinde ortaya çıkabilir. Hasta belirli zamanlarda artan ağrı ve yorgunluk hissedebilir ve atak yaşandığında depresif olma, sindirim sorunu ve uykusuzluk yaşama durumları da artabilir.

Bursa Fibromiyalji tedavisi için Bursa’da bulunan sağlık merkezimizi arayarak hemen randevu alabilirsiniz.

Fibromiyalji Tanısı Nasıl Konur?

Bu hastalığın belirtileri farklı birçok hastalığın belirtisiyle çok benzer. Ayrıca hastalığı teşhis etmede özel bir test yoktur.  Fibromiyaljinin yanlış teşhis edilmesi çok yaygın bir durumdur.

Fibromiyalji teşhisi için ilk olarak hastanın geçmiş öyküsü dinlenir. Fiziki muayene yapılarak hastanın şikayetlerine eşlik eden belirtiler ve ağrının vücuda dağılımına bakılır.  Omurga çevresi, kollar ve bacaklardaki ağrılar karakteristik fibromiyalji ağrılarıdır.

Doktorlar tanı sırasında kas-kuvvet muayenesi, eklem muayenesi yapabilir. Fiziki muayene sırasında boyun, omuz, ense, kalça, diz, göğüs duvarı, kalça, bel ve dirsek bölgeleri incelenir.

Bursa Fibromiyalji Tedavisi

Bursa fibromiyalji tedavisi kişide ortaya çıkan şikayetleri azaltmaya yönelik planlanır. Şikayetler ne kadar azalırsa kişinin yaşam konforu da o oranda artar.  Tedavide belirtilerin şiddeti ve ağrıların yoğun olarak görüldüğü bölgeye göre farklı tedaviler uygulanabilir.

Hastanın stresten uzaklaşması için gevşeme egzersizleri ve yoga gibi aktiviteler yapması önerilmektedir.

Fibromiyalji tedavisinde ilk olarak hastanın ağrılarının azaltılmasına çalışılır. Hastanın ağrılarıyla birlikte diğer şikayetlerin de azalmasına çalışılır.  Ağrı bölgesine enjeksiyon uygulama en etkili ve yaygın tedavi yöntemleri arasındadır.  Ağrı olan bölgenin rahatlaması için planlanan egzersizler şikayetleri en aza indirecektir.

Fibromiyalji tedavisinde tetik nokta enjeksiyonları oldukça etkili enjeksiyon yöntemidir.

Kuru iğne tedavisiyle de hastanın ağrı şikayetlerinde belirgin azalmalar sağlanabilmektedir.

Perinöral enjeksiyon tedavisi günümüzde fibromiyalji için uygulanan en etkili tedavi yöntemlerindendir.

Ozon terapi ve Glutatyon tedavileri ile fibromiyalji hastalığında vücudun direnci arttırılarak olumlu sonuçlar elde edilebilmektedir.

Fibromiyalji tedavisi Bursa içinde faaliyet gösteren kliniğimizde yapılmaktadır. Tedavi yöntemleri hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimize ulaşabilirsiniz.  Bilgi aldıktan sonra hemen Fibromiyalji tedavisi için randevu oluşturabilirsiniz.