Ozon Tedavisi Bursa

Ozon tedavisi Bursa, oksijenin triatomik ve kararsız formu olarak nitelendirilen ozonun vücuda uygulanmasıyla gerçekleştirilen bir tedavidir. Bu işlem son zamanlarda rutin tedavi yöntemlerini destekleyici tedavi olarak birçok uygulamada yer almaktadır. Oksijen terapisi ya da ozon terapisi olarak da isimlendirilir.   Bu uygulama kişide deri hastalıkları, enfeksiyon gibi birçok hastalığın tedavisinde uygulanır.

Oksijen dünyadaki tüm yaşam için çok önemli bir kaynaktır. Tıpta ise solunum güçlüğü yaşayan hastalara kullanılır. Bu işlem normobarik oksijen olarak adlandırılır. Bunun yanında atmosferdeki basıncından daha yüksek bir halde oksijen içeren alanlarda uygulanır.  Buna da hiperbarik oksijen ismi verilir.

Ozon tedavisinde yüksek basınçlı bir ortamda %100’e kadar çıkabilen oksijen oranıyla tedavi gerçekleştirilir. Bu işlemde plazma içinde çözünen oksijen miktarı arttıktan sonra vücuttaki oksijen çevredeki dokulara da oluşarak oksijen ihtiyaçlarını karşılar.

Ozon tedavisi Bursa şehrinde bulunan hastanemizde başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Ozon Tedavisi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Ozon tedavisi günümüzde çok farklı hastalıklarda etkili sonuçlar sağlayabilecek bir işlem olarak karşımıza çıkıyor.

Ozon tedavisi kullanılabilecek hastalıklar şöyle sıralanabilir;

• Karıncalanma, üşüme ve ağrı gibi şikayetlere yol açan dolaşım bozuklukları
  • Kanser tedavisinde yardımcı uygulama olarak
  • Göz hastalıklarının tedavisi
  • Vücutta ortaya çıkan bakteri ve mantar enfeksiyonları
  • Eklem kireçlenmesi ve eklem romatizmaları
  • Bel, boyun ve sırt ağrısı şikayetleri
  • Bel fıtığı şikayetleri
  • Yumuşak doku zedelenmeleri
  • Tenisçi dirseği ve golfçü dirseği vakaları
  • Topuk dikeni
  • Halsizlik ve yorgunluk ile uyku bozuklukları
  • İyileşmeyen yaraların tedavisi
  • Bağırsak problemleri
  • Bağışıklık sistemi problemleri
  • Sinüzit vakaları
  • Vertigo gibi baş dönmesine yol açan hastalıklar
  • Hepatit B, Hepatit C gibi rahatsızlıklar
  • Bakteri ve mantar kaynaklı vajinal enfeksiyonlar
  • Dirençli idrar yolu enfeksiyonları vakaları
  • Kronik ağrı sendromu gibi bazı romatizma kaynaklı hastalıklar
  • Sedef, akne ve sivilce gibi cilt hastalıkları
  • Parkinson, Alzheimer,migren gibi nörolojik problemler
  • Mevsimsel alerji ve akut vakaları
  • Damar tıkanıklığı ( En yaygın uygulama alanları arasındadır.)
  • Tiroid bozuklukları
  • Hipertansiyon ve diyabet
  • Sindirim sistemi sorunları
  • Kronik akciğer ve kronik böbrek hastalıkları
  • Kulak çınlaması gibi kulak kaynaklı rahatsızlıklar
  • Bel, boyun ve diz bölgelerindeki kireçlenmeler
  • Radyoterapi sonrası yaşam konforunu arttırma

Ozon Tedavisi Kimler İçin Uygun Değildir?

Ozon tedavisi genel olarak hastanın sağlık durumunun uygun olması durumunda gerçekleştirilen bir tedavidir.

Sınırlı da olsa bazı durumlarda ozon tedavisi önerilmez;

• Gebelik döneminin ilk 3 ayı
  • Kontrol altına alınamayan hipertiroid hastalığı olması
  • Kanda pıhtılaşma bozuklukları olması
  • Kişide glukoz-6-Fosfat-Dehidrogenaz enzim eksikliği yaşanması gibi durumlarda uygulanması önerilmemektedir.

Ozon Tedavisi Faydaları Nelerdir?

Bursa ozon tedavisi vücutta birçok olumlu etki yarattığı için son yıllarda çok yaygın bir tedavi haline gelmeye başlamıştır.

Ozon terapi faydaları şöyle sıralanabilir;

• Vücutta yer alan eklem ağrılarını ve kas şikayetlerini ortadan kaldırır.
  • Kaslarda birikme gösteren toksinleri gidererek kasların gevşemesini sağlar.Gevşeyen kaslar daha yumuşak ve esnek hale gelir.
  • Kişide beyin fonksiyonlarının yerine gelme kalitesini arttırır ve hafızayı güçlendirir.
  • Yüksek kan şekeri seviyelerini kontrol altına alır.
  • Kolesterol gibi yüksek yağların kontrol altına alınmasını sağlar.
  • Vücutta damarların yenilenmesinde işlevi vardır.
  • Hastanın tansiyon değerlerinin düzene girmesini sağlar.
  • Hücrelere ve dokulara giden kan dolaşımının artmasına olanak tanır.
  • Vücutta kan ve lenf sisteminin temizlenmesinde etkilidir.
  • Kan dolaşımını arttırdığı için cildin canlı, pürüzsüz ve sıkı bir görünüm almasını sağlar.
  • Kişide odaklanma zorluğu, kronik yorgunluk, enerji azlığı, halsizlik gibi belirtileri giderir.
  • Depresyon, anksiyete bozukluğu ve panik atak belirtilerinin ortadan kalkmasını sağlar.
  • Vücutta hormon ve enzim üretimini sağlıklı hale getirir.

Ozon Tedavisinde Hangi Yöntemler Kullanılır?

Bursa ozon tedavisi sırasında kişiye özel yöntem planlanır. Bu tedavide kullanılabilecek yöntemler şöyledir;

• Major Ozon: En yaygın yöntem olmakla birlikte hastadan 50-200 ml arasında kan alınır. Seans sayısı ve doz miktarı hastanın sağlık durumuna göre değişir.
  • Minor Ozon: Hastadan 2-5 cc seviyelerinde kan alınır ve belirli oranda ozonla karıştırılarak hastaya yeniden enjeksiyonu yapılır.
  • Vücut Boşluklarına Ozon: Hastaya rektal, vajinal ve kulak yolu üzerinden püskürtme şeklinde ozon verilir.
  • Eklem ve Kaslara Ozon: Kişinin kas ve iskelet sistemi sorunları varsa bir iğne yardımıyla belirlenen dozda eklem ve kaslardaki ağrı şikayetinin olduğu bölgeye enjeksiyon verilir.
  • Ozon Torbası: İyileşmemiş yara, diyabet, cilt lezyonu, enfeksiyon, nöropatik ağrı, huzursuz bacak sendromu, dolaşım bozukluğu gibi durumlarda uygulanır.

Ozon Tedavisi Yan Etkileri Nelerdir?

Ozon tedavisi yan etkileri çok sınırlı olan bir yöntemdir.  Bu uygulamada yan etkiler ancak hastanın antioksidan kapasitesi yanında yüksek dozda ozon verilmesiyle oluşabilir. Hastada ozon miktarı titiz bir şekilde belirlenir. Ayrıca öncelikle düşük dozda ozon verilerek kademeli şekilde arttırıldığı için yan etki oluşmasının önüne geçilebilir. Bu işlem her zaman konforlu bir yöntem olarak öne çıkar.

Ozon Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ozon tedavisi uygulandıktan sonra bir süre C ve E vitamini olan takviyelerin alınmasına ara verilmelidir. Kanda bu maddelerin bulunması oksidan madde olarak nitelendirilen ozon etkinliğini olumsuz etkiler. E ve C vitamini takviyeleri tedavinin başarısını düşürecektir.

Operasyon sonrası hastalar aynı zamanda E ve C vitamini açısından zengin besinleri sınırlı tüketmelidir. Ozon tedavisi öncesinde hastalar tansiyon ve şeker ilaçlarını birkaç saat önceden almış olmalıdır. Ayrıca ozon tedavisine hastalar tok karnına gelmelidir.

Bursa Ozon Tedavisi Fiyatları

Bursa ozon tedavisi fiyatları hastanın şikayetlerine, hastalık türüne, uygulanacak ozon miktarına, seans sayısına göre değişiklik gösterecektir. Bu yüzden kişiye özel tedavi planı oluşturulduktan sonra fiyat belirlenebilir.

Bursa’da ozon tedavisi için kliniğimizi arayarak Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevu alabilirsiniz.