Golfçü Dirseği Tedavisi Bursa

Golfçü dirseği,  dirseğin iç bölümlerinde ortaya çıkan bir problemdir. Tenisçi dirseği ile birlikte yoğun hareket eden kişilerde görülebilecek bir rahatsızlıktır. Bu problemin ismi tıp dilinde Medial Epikkondilit olarak bilinmektedir.  Bu rahatsızlık sporcularda ya da beden gücü ile çalışan kişilerde ortaya çıkabilmektedir.

Boyacı, marangoz gibi kol eklemlerini çok aktif olarak kullanan kişilerde golfçü dirseği görülme olasılığı çok yüksektir. Golfçü dirseği tedavisi Bursa içinde bulunan merkezimizde yapılıyor. Bu hastalıkta en etkili tedavi yöntemi PRP, proloterapi ve kök hücre tedavisi gibi rejeneratif tedavi yöntemleridir. Bu yöntemlerle hasarlanmış tendonun tamiri ve hastalığın iyileşmesi hedeflenir.

Bursa’da golfçü dirseği sorunu hakkında detaylı bilgi alabilmek için merkezimizi arayabilirsiniz.

Golfçü Dirseği Nedir?

Golfçü dirseği, kişide dirseğin iç bölümünde bulunan kemik çıkıntısında ağrı şikayetleri oluşturan bir rahatsızlıktır. Tenisçi dirseği rahatsızlığından farklı yanı ise ağrının dirseğin iç bölümünde ortaya çıkmasıdır. Ağrının dirseğin dış kısmında olması durumunda tenisçi dirseğinden şüphelenilir.

Bu rahatsızlık sporcularda yoğun olarak görülmektedir. Hastada dirsek bölgesinde yer alan kasların çevresinde sıvı birikebilir. Ayrıca bu bölgede yırtık da oluşabilir. Bu durumda farklı meslekleri yerine getiren insanlarda da görülebilmektedir.

Bu rahatsızlık tenisçi dirseğine göre daha az görülen bir problemdir. Golfçü dirseğinde dirseğin iç tarafında yer alan kemik çıkıntısı üzerinde ağrı ve hassasiyet oluşur.  Hastanın el bileğinin bükülmesinde görev alan kol kaslarının kirişleri medial epikondile yapışmaktadır. Bu kaslar aşırı oranda kullanılırsa golfçü dirseği görülebilir.

Golfçü Dirseği Kimlerde Görülür?

Golfçü dirseği rahatsızlığı golf gibi kol gücüne dayanan sporlarla uğraşan kişilerde görülebilir. Ayrıca beden gücüne dayalı mesleklerde de görülme olasılığı yüksektir. Kol bölgesinde ortaya çıkan zorlamalara bağlı oluşur.

Tornavida kullanan, yakalama hamlesi yapan, çekiç kullanan, çivi çakan kişilerde ya da atış esaslı sporlarla uğraşan kişilerde golfçü dirseği görülme olasılığı yüksektir.

Golfçü Dirseği Neden Olur?

Golfçü dirseği nedenleri arasında en önemli unsur tekrarlayan kol hareketleri görülmesidir. Kişi ön kol bölgesinde yer alan kasları aşırı kullanırsa ya da zorlarsa bu bölgedeki tendonlar üzerinde yırtıklar oluşabilir. Söz konusu yırtıkların tedavi edilmemesi sonucu ödem oluşumu gözlenir. İlerleyen aşamada kolun hareketi kısıtlanır ve golfçü dirseği rahatsızlığı ortaya çıkar.

Golfçü dirseği risk unsurları ise şöyledir;

• Yaş: Bu rahatsızlık da genellikle 30 ile 50 yaş arasında ortaya çıkar.  Genç ve yaşlı hastalarda da görülme olasılığı vardır.
  • Bölgenin Aşırı Kullanımı: Sporcular ya da belirli mesleklerde çalışanlarda kavrama, doğrama, boyama, giyinme gibi aktivitelerde aşırı kullanım olursa golfçü dirseği görülebilir.
  • Travma: Hastada dirsek bölgesinde ortaya çıkan bazı travmalara bağlı şişkinlik ve ödem oluşumu gözlenebilir. Zorlama ya da yaralanmaya bağlı travmalar da golfçü dirseği oluşturabilir.

Golfçü Dirseği Belirtileri Nelerdir?

Golfçü dirseği belirtileri genellikle ağrıyla ilgili durumlardır. Bu ağrı şikayetleri karakteristik olduğu için direkt kendini belli edecektir.

En yaygın belirtiler şu şekildedir;

• Dirseğin iç kısmında sürekli olarak ortaya çıkan ağrılar
  • Ön kol kısmına yayılan ve kişinin hayat kalitesini olumsuz etkileyen ağrı şikayetleri
  • Dirsek düz uzatıldığında bileğin hareket etmesi sırasında direncin görülmesi
  • Kişide kavrama becerisinde zayıflama ve zorlanma
  • Ağır eşya kaldırıldığında dirsek bölgesinde ağrı ortaya çıkması gibi durumlardır.

Golfçü dirseği rahatsızlıklarında ilk dönemlerde ağrı şikayetleri düşük şiddette olur. Zamanla tedavi edilmedikçe ağrının şiddeti de artar.

Bursa golfçü dirseği tedavisi için kliniğimize ulaşarak hemen randevu alabilirsiniz.

Golfçü Dirseği Tanısı Nasıl Konur?

Golfçü dirseği şikayetleri karakteristik şekilde kendini belli eder. Bu sebeple doktorlar için golfçü dirseği tanısı zor olmayacaktır. Genel tanı yöntemleri şöyledir;

• Hasta Öyküsü: İlk olarak hastanın spor yapma durumu, hangi mesleği icra ettiği ya da günlük yaşam aktiviteleri bilinmelidir. Bunun için uzmanlar hasta öyküsünü ve şikayetlerini detaylı şekilde dinlemektedir.
  • Fiziki Muayene: Golfçü dirseği teşhisi yapılırken şikayetlere göre fiziki muayene de yapılır. Kişide dirsek bölgesinde ortaya çıkan ağrı şikayetlerinin şiddeti belirlenir.
  • Görüntüleme Yöntemleri: Genellikle hasta öyküsü ve fiziki muayene golfçü dirseği tanısında yeterlidir. Bazı vakalarda MR ve Ultrasonografi gibi görüntüleme yöntemlerine de başvurmak gerekebilir.

Golfçü desteği tanısından sonra ise hastalığın şiddetine göre özel tedavi planı yapılır.

Bursa Golfçü Dirseği Tedavisi

Bursa golfçü dirseği tedavisi için ilk olarak soğuk uygulama ve dinlenme önerilir. Bu süreçte kullanılan tedavi yöntemleri şöyledir;

• Yaşam Tarzı Değişiklikleri: Hafif düzeydeki vakalarda genellikle hastanın dirseğini zorlayıcı aktivitelere ara vermesi istenir. Daha sonra da hastanın belirli bir süre dinlenmesi önemlidir.
  • Cerrahi Müdahale: Cerrahi dışındaki tedavilerin 6 ay süreyle sonuç vermemesi durumunda cerrahi müdahalede bulunulabilir. Ancak cerrahi müdahale sonrası fizik tedavi süreci de önemlidir.

Rejeneratif Yöntemlerle Golfçü Dirseği Tedavisi

Golfçü dirseği tedavisi sürecinde en uygun olan ve en etkili tedavi yöntemleridir.

• PRP: Golfçü dirseği hastalığına neden olan tendon hasarlanması bölgesine uygulanan PRP ile hasarlı tendonun tamiri sağlanır. Golfçü dirseğinde etkili bir tedavi yöntemidir.
  • Proloterapi: hasarlı tendonun kemiğe yapışma bölgesine uygulanan proloterapi enjeksiyonları ile doku tamiri başlatılır ve hastalığın tedavisi sağlanır.
  • Otolog Şartlandırılmış Serum Tedavisi: hastanın kendi kanından elde edilen büyüme faktörleri hasarlı tendona enjekte edilir ve tendonun iyileşmesi hedeflenir.
  • Ozon tedavisi: Hasarlı tendon bölgesine ozon gazının lokal olarak enjekte edilmesi şeklinde uygulanır.
  • Kök Hücre Tedavisi: Diğer yöntemlerle tedavi edilemeyen ağır ve dirençli vakalarda uygulanır. Hastanın leğen kemiğinden alınan kök hücreler hasarlı tendona enjekte edilir. Enjekte edilen kök hücreler zamanla tendonun tamirini sağlar. İleri teknolojinin uygulandığı uzmanlık gerektiren ve oldukça etkili bir tedavi yöntemidir.

Bursa’da golfçü dirseği tedavisi hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimizi arayabilirsiniz. Kliniğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk ile tedavi sürecini yürütebilirsiniz.