Donuk Omuz Tedavisi Bursa

Donuz omuz problemi hastanın yaşam kalitesini büyük oranda olumsuz etkileyen ve kişiye ileri derecede kısıtlılık ve ağrı şikayetleri gösteren bir sağlık sorunudur.  Bu rahatsızlık omuz eklemlerindeki kapsülde daralma, kalınlaşma ve iltihaplı gibi durumlarla birlikte eklem içi sıvı azalır ve eklem hareketleri kısıtlanmaya başlar. Bu rahatsızlık genel olarak tek omuzda görülür.

Donuk omuz sendromu olarak da bilinen bu durum iki omzu da etkileyebilir.  Kadınlarda bu rahatsızlığın görülme oranı daha fazladır.  Genel olarak 40-65 yaşlar arasında yaşanmaktadır. Kişinin yaşam kalitesini geri kazandırmak için donuk omuz tedavisi Bursa ilinde faaliyet gösteren kliniğimizde yapılmaktadır.

Donuk Omuz Nedir?

Donuk omuz, omuz eklemlerinde ortaya çıkan sertlik ve ağrı şeklinde ortaya çıkan karakterize bir rahatsızlıktır.  Bu durum yapışkan kalsülit veya adezif kapsülit şeklinde de bilinmektedir.  Donuk omuz sendromunda yaşam kalitesi olumsuz etkilenir.  Bu rahatsızlık hemen tedavi edilmesi gereken bir sağlık sorunudur.

Omuz genel olarak 3 kemikten meydana gelir.  Üst kol, kürek kemiği ve köprücük kemiği bu üst bölümdür. Omuzda eklemi çevreleyen ve tüm yapıyı bir arada tutan doku omuz kapsülü olarak adlandırılır. Bu dokuda daralma, kalınlaşma, iltihaplanma ve eklem iç sıvısında azalma yaşandığında eklem hareketleri sınırlanır.

Donmuş omuz sendromunda kapsül çok kalınlaşır ve sıkı hale gelir.  Bu durumda hareket etmesi güç hale gelir.  İlerleyen zamanda yara dokusu bantları ortaya çıkar ve eklemi kayganlaştıran sıvıda azalma olur. Bu durum hareket kabiliyetini de sınırlar.

Donuk Omuz Belirtileri Nelerdir?

Donuk omuz belirtileri erken dönemde ortaya çıkmayabilir. Belirti olarak genellikle omzun hareket ettirilmesi zorlaştıran bir ağrı görülür ve sertlik oluşumu görülür.  Ağrılar gece vakti daha fazla şikayet oluşturabilir.

Donuk omuz belirtileri genel olarak şöyledir;

• Omuz ağrısı ve hareket kaybı yaşanması
  • Hastanın uzun süre kolunu kullanmakta zorlanması
  • İleri vakalarda omuz hareketlerinin ileri derece kısıtlanması
  • Diş fırçalama, dolaptan bir şey alma, pantolon çekme gibi günlük aktiviteleri yapmakta zorlanma
  • İlk belirti olarak omuzda incinmiş hissi ortaya koyan omuz ağrısı
  • Kolun hareket etmesine bağlı omuz ağrıları
  • Gece omuz ağrılarının artması ve uyutmayacak derecede şiddetlenmesi
  • Omuz bölgesinde günlük işleri zorlaştıracak ağrı şikayetleri
  • Kolu belirli noktadan öteye kaldırmakta ve döndürmekte zorlanma gibi belirtilerdir.

Donuk omuz belirtileri ortaya çıktığı anda hemen donuk omuz tedavisi gerçekleştirilmelidir.

Donuk Omuz Neden Olur?

Donuk omuz sendromu farklı nedenlerle ortaya çıkabilir.  Ancak bu rahatsızlığın altında yatan nedenler kesin olarak bilinmez.  Omuz ekleminde yer alan kemik, bağ ve tendonlar bir bağ dokusu kapsülü içinde olur.   Kapsül omuz çevresinde donuk omuz sendromu kalınlaşarak sıkışır ve hareketleri kısıtlar.

Donuk omuz nedenleri ya da risk faktörleri şöyle sıralanabilir;

• Şeker hastalığı olması
  • Omuz sıkışma sendromları
  • Omuzda ortaya çıkan kireçlenmeler
  • Kas tendonlarında görülen yırtıklar
  • Tiroid sorunları
  • Kolesterol yüksekliği yaşanması
  • Bazı kalp problemleri
  • Kadınlarda meme hastalıkları
  • Hastanın yoğun stres altında bir yaşam sürmesi
  • Kişinin 40 yaş üzerinde olması
  • Uzun süre hareketsiz kalma ve omuz bölgesinin hareketlerinin azalması ( Bu durum kırık kol, inme, manşet yaralanması ameliyatlarına bağlı olarak ortaya çıkabilir.)

Yukarıda sayılan sistemik hastalıklar da donuk omuz sendromu için risk faktörüdür.

Bursa donuk omuz tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak için kliniğimizi arayabilir ya da diğer iletişim kanallarından bize ulaşabilirsiniz.

Donuk Omuz Tanısı Nasıl Konur?

Donuk omuz tanısı çok yönlü gerçekleştirilen bir incelemeyle koyulmalıdır. Omuz bölgesinde benzer şikayetlerle daha birçok rahatsızlık ortaya çıkabilir.

Donuk omuz teşhisi için kullanılan yöntemler şöyle sıralanabilir;

• Hasta Öyküsü: Hastalığa yönelik tanı koyabilmek için öncelikle hastanın sağlık geçmişi ve yaşanan şikayetler dinlenmelidir. Hastanın öyküsüne göre risk faktörleri değerlendirilir.
  • Fiziki Muayene: Donuk omuz sendromunda hasta öyküsü ile birlikte detaylı bir fiziki muayene yapılır. Bu süreçte kolun zorlanmadan yukarı kaldırılması sağlanır. Kol kendi ekseninde döndürülür ve hareket ettirilme oranına bakılır. Ayrıca yapılan hareketin kişide ağrı oluşturup oluşturmadığına bakılır.
  • Ultrason ve MRI: Kişide yırtılan rotator manşet gibi omuz bölgesinde ağrı oluşturabilecek diğer hastalık olasılıklarını ortadan kaldırmak ve kesin donuk omuz tanısı koymak için bu yöntemler kullanılır.

Bursa Donuk Omuz Tedavisi

Bursa donuk omuz tedavisi genel olarak omuzdaki ağrının kontrol altına alınmasıyla ve omuzda en fazla hareket açıklığını sağlamayla gerçekleştirilir. Vakaların önemli bölümünde 12-18 ay arasında bu rahatsızlık kendiliğinden iyileşebilir.

Donuk omuzda kullanılan tedavi yöntemleri şöyledir;

• İlaç Tedavisi: Doktor öncelikle omuz bölgesinde görülen ağrı şikayetlerini azaltmak adına ağrı kesici ilaçlar reçete eder. Ayrıca donuk omza bağlı görülen iltihaplarda antibiyotik tedavisi de uygulanır.
  • Enjeksiyon Tedavisi: Donuk omuzda omuz eklemlerine özel ilaçlar enjekte edilebilir. Enjeksiyon tedavisi ile omuzdaki ağrıların azalması ve omuz hareketliliğinin artması temel hedefler arasındadır.
  • Eklem Gerginliği Tedavisi: Bu tedavide eklem kapsülüne steril su enjekte edilir ve böylece sıvı kaybına bağlı hareket kısıtlılığı ortadan kaldırılır ve eklemin hareket etmesi kolaylaşır.
  • Omuz Manipülasyon Tedavisi: Doktor omuz bölgesinde doku gerilmesini azaltmak adına omuz eklemini anestezi altında farklı yönlere hareket ettirmektedir.
  • Fizik tedavi: Donuk omuz hastalarında uygulanan işlemlerin etkinliğini arttırmak ve kısıtlanmış olan eklem hareketini arttırmak amacıyla yapılır.
  • Donuk Omuz Ameliyatı: Nadir de olsa ameliyat da diğer tedaviler çözüm olmadığında yapılır. Yara dokusunda yapışıklıklar omuz ekleminden çıkarmak amacıyla ameliyat yapılır. Artroskopik ameliyat yöntemi ile işlem yapılır.
  • Rejeneratif Yöntemler: donuk omuz tedavisinde kullanılan en etkili yöntemlerdir. Bu yöntemlerle donuk omuz hastalığının temelinde yer alan tendon, kas ve bağ yırtıklarının ve hasarlanmalarının tamiri ve iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Rejenratif yöntemler; proloterapi, PRP, Otolog serum tedavisi, CGF ve kök hücre tedavileridir. Hasta değerlendirildikten sonra hangi yöntemin hasta için en uygun olduğuna uzman doktor karar vermektedir. Bu yöntemlerin mutlaka bu konuda tecrübeli, uzman bir hekim tarafından uygulanması gerekir.

Donuk Omuz Tedavisi

• Proloterapi: Omuz eklemindeki ve omuz çevresindeki yırtık veya hasarlanmış yapıların tamirini sağlayan enjeksiyon yöntemidir. Donuk omuz tedavisinde kullanılan en etkili yöntemlerden birisidir. Mutlaka proloterapi kousunda tecrübeli ve uzman olan bir hekim tarafından uygulanmalıdır.
  • Otolog Serum tedavisi: Donuk omuza neden olan bazı olumsuz faktörleri ortadan kaldırarak ve büyüme faktörlerini de arttırarak hastalığın tedavisini sağlayan yöntemdir.
  • Kök Hücre Tedavisi: Hastalığı ilerlemiş hastalarda hastanın leğen kemiğinden elde edilen kemik iliğinden elde edilen kök hücrelerin omuz içerisine enjekte edilmesi ile uygulanan tedavidir. Sıklıkla aynı seans içerisinde hastanın omuz eklemine açma işlemi de uygulanır. İlerlemiş vakalarda da oldukça etkili olan bir yöntemdir. .

Bursa donuk omuz tedavisi hakkında bilgi almak ve Dr. Mehmet Mustafa Ertürk ile randevu alabilmek için kliniğimize ulaşabilirsiniz.