Migren Botoksu Bursa

Migren yaşam konforunu ciddi oranda etkileyen bir rahatsızlıktır. Kişide “Baş içinde ateş topu” hissi olarak nitelendirilen ve zonklayıcı bir ağrı olan migren özellikle yaz mevsiminde daha fazla ortaya çıkmaktadır. Migren ağrıları mide bulantısı, ışık hassasiyet, ses hassasiyeti, kusma gibi şikayetlerle birlikte gelişir.

Migren ağrısı yaşayan kişilerde sıcağa maruz kalma, uzun süre açlık ve susuzluk, uyku düzeni değişiklikleri gibi durumlar tetikleyici durumlardır.  Migren için çeşitli tedavi seçenekleri vardır. En yaygın tedavilerden biri de migren botoksu olarak bilinir.

İlaç tedavisi ve yaşam tarzı değişiklikleri ile migrene çare bulamayan hastalar botoks ile migren tedavisini tercih edebilirler. Migren ağrısı yaşam konforunu düşüren bir hastalıktır. Atakların sık olması ve şiddetinin artması tedavi gerektirir. Migrende kesin bir tedavi olmamakla birlikte çeşitli yöntemlerle başarı elde edilebilir.

Migren botoksu Bursa şehrinde kliniğimizde başarılı bir şekilde yapılmalıdır. Migren botoksu hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimize iletişim kanallarından ulaşabilirsiniz.

Migren Botoksu Nasıl Yapılır?

Migren botoksu işlemleri kişiye özel planlanır. Her hastanın şikayet derecesi farklı olduğu için tedavi genellikle kişiye özel olarak uygulanır. Hatanın kafa ve boyun bölgelerinde 7 farklı bölgeden 30 kadar enjeksiyon noktasından çok ince iğne uçları uygulanır. Bu işlemde 10-12 hafta kadar arayla 2 defa işlem yapılır.

Her hastada tedavinin işlevi farklı olduğu için bazı kişilerde 2 uygulama yeterli olabilir. Ancak bazı vakalarda botoks işlemi birkaç yıl boyunca tekrarlanabilir.  Botoks enjeksiyonu ağrının yaşandığı bölgeye göre tek doz uygulanabilir.  Doğru bir planlama ile hasta uzun yıllardır yaşam konforunu ciddi oranda düşüren migren ağrılarından kurtulma şansı elde edebilir.

Migren Botoksu Etkisi Nasıl Olur?

Migren botoksu son yıllarda dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok yaygın hale gelmeye başlayan bir tedavidir. Daha önce botoks uygulaması yüzde estetik amaçlı yapılıyordu. Yüze uygulanan botoks işlemlerinde migren ağrısında ciddi azalmalar görüldüğünün keşfedilmesi üzerine migren botoksu da yaygınlaşmaya başladı.

Migren botoksu araştırmalarında baş ve boyun bölgesinde atakları başlatma etkisi olan sinir sıkışma noktaları olduğu belirlenmiştir.  Botoks tedavisinde belirlenen noktalarda sinirleri sıkıştırmış olan kasların bloke edilmesi sağlanır.  Böylece migreni oluşturan sinir sıkışmaları ortadan kaldırılır.

Tedavi sonrasında migren ataklarına yol açan sinir sıkışması yaşanmadığı için migren atakları da önemli ölçüde ortadan kaldırılabilir. Migren ataklarının durumuna göre tedavi sıklığı belirlenebilir.

Migren Botoksu Avantajları Nelerdir?

Son yıllarda migren tedavisinde botoks yöntemi de yoğun olarak kullanılmaya başladı. Migren botoksu avantajları şöyle sıralanabilir;

• Migren tedavisidne botoks kullanılması ile hastada ilaç kullanımı ortadan kalkar. Ağrı kesici ilaçların kullanımına bağlı etkiler görülmez.
  • Hastanın tedavi süresince ağrı kesici ilaç kullanmasına gerek yoktur.
  • Migren botoksu ile hastada migren atağı sıklığı ve şiddeti büyük oranda azalır. Doğru tedavi uygulanırsa migren atakları ortadan kaldırılabilir.
  • Tedavi sonrasında hastanın yaşam kalitesi ciddi oranda yükselir.
  • Bazı vakalarda migren atağı sayısı ve şiddetini azaltması dahi hasa için büyük bir gelişme olarak kabul edilebilir.

Bursa’da migren botoksu için kliniğimizi arayarak Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevu alabilirsiniz.

Migren Botoksu Kimler İçin Uygundur?

Migren botoksu, migren atakları geçiren ve migren rahatsızlığından şikayetçi olan her hastada uygulanabilecek bir işlemdir. En etkili sonuçlar çok sık olarak migren atağı geçiren hastalarda alınır.

Şu hastalar migren botoksu için çok uygun profildir;

• Çok sık migren atağı geçiren kişiler
  • Migren ataklarının çok şiddetli olarak görüldüğü hastalar
  • Alternatif migren tedavilerinden fayda görmeyen kişiler
  • Migren ağrısı yaşadığında ağrı kesici ilaçlar etki etmeyen hastalar
  • İlaç tedavisine cevap vermeyen kişilerde migren tedavisi uygulanabilir.

Migren ağrıları her yaşta görülebilen rahatsızlıklardır. Migren botoksu migren şikayeti olan her hastada uygulanabilir. Bu rahatsızlık diğer tedavilerle birlikte uygulandığında başarı oranı daha yukarıya çekilebilir.

Migren Botoksu Yan Etkileri Var mı?

Her işlemde olduğu gibi migren botoksunda da çok ciddi olmayan bazı yan etkiler görülebilir.

Genel olarak migren botoksu yan etkileri şöyle sıralanabilir;

• Uygulama yapılan bölgede geçici olacak şekilde morarma ve şişlikler oluşabilir. Bu etkiler birkaç günde geçecektir.
  • Hastada ilk gün hafif düzeyde bir baş ağrısı görülebilir. Bu süreçte baş ağrısı kısa süre içinde geçer.
  • Hasta botoks enjeksiyonu sırasında bölgede hafif hassasiyet hissedebilir.
  • Çok nadir de olsa geçici bir yan etki olarak kaş seğirmesi görülebilir.
  • Migren botoksu uygulanan bölgelerde birkaç gün boyunca uyuşukluk hissedilebilir.Bu bölgedeki his değişikliği olarak nitelendirilir ve birkaç gün içinde geçer.

Migren Botoksu Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Migren botoksu sonrasında beklenen etki hemen ortaya çıkmaz. 5-10 gün içinde botoks uygulamasına bağlı migren ataklarının hafiflediği ve sıklığının azaldığı görülmeye başlar. Hasta uygulamadan hemen sonra günlük hayatına dönebilir.

Bursa migren botoksu sonrasında hasta aynı gün taburcu edilir. Bu işlem genellikle lokal anestezi altında yapıldığı için hasta kısa bir süre dinlenirse ayağa kalkabilir ve rutin hayatına dönebilir.  Uygulamadan sonra ilk gün enjeksiyon bölgesine su değmemesi adına duş alınmamalıdır. Ayrıca belirli bir süre hasta güneşin olumsuz etkilerinden korunmalıdır.

Bursa Migren Botoksu Fiyatları

Bursa migren botoksu fiyatları uygulama yapılacak bölge sayısı, seans sayısı ve hastanın migren ataklarının şiddeti gibi durumlara göre değişiklik gösterir. Her migren botoksu tedavisi kişiye özel planlandığı için net fiyat alabilmek için hastanın muayene olması şarttır.  Tedavi sonrasında migren ağrılarında ciddi oranda düşüş gözlenir.

Bursa’da migren botoksu tedavisi kliniğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk tarafından yapılmaktadır. Bilgi almak ve randevu oluşturmak için iletişim kanallarımız üzerinden bize ulaşabilirsiniz.