Omuz Yırtıkları Tedavisi Bursa

Omuz yırtığı; omuzdaki eklem kemiklerinin çevresinde yer alan kemiklerin çevresini kaplayan rotator manşet kaslarının yaralanması ya da yırtılması durumlarıdır.  Omuz bölgesinde yer alan rotator manşet kasları omuzda diğer eklemlerden daha geniş bir hareket alanı kazandırır. Çeşitli sebeplere bağlı olarak bu kaslarda ortaya çıkan yırtılmalar hastanın dengeli hareket etmesini engeller.

Omuz yırtığı her yaşta ortaya çıkabilir. Gençlerde genel olarak travmalara bağlı olarak ortaya çıkar. İlerleyen yaşlarda ise zamanla rotator manşet kaslarındaki yıpranma ve aşınmayla oluşabilir. Bu durumlar dejeneratif yırtıklar olarak adlandırılır.  Bu yırtılmaların görülme olasılığı daha yüksek olur. Omuz yırtıkları tedavisi Bursa içinde bulunan kliniğimizde yapılmaktadır.  Ancak tedavi süreci kişiye göre değişiklik gösterir.

Omuz Yırtığı Nedir?

Omuz yırtığı,  omuz çevresinde yer alan ratator manşet kaslarının yırtılmasıdır.  Bu kaslar omuz çevresindeki hareketleri sağlayan omuz kasları olarak tanımlanabilir.  Günlük hatta bu kaslar yoğun olarak kullanılır.  Bir nesne fırlatırken, egzersizde, mutfakta iş yaparken, koşarken kısacası kolu kaldıran her harekette rotatar kas grubu kullanılır. Yoğun kullanıma sahip olduğu için bu kaslar travmalara karşı açık hedef olur.

Omuz bölgesinin hareket etmesini sağlayan rotator manşet tendonlarında görülen yırtıklar omuz yırtığı olmaktadır.  Yırtık bölgede yer alan tendonlarda bozulma ve yırtılma olarak ortaya çıkabilir.

Omuz Yırtığı Neden Olur?

Omuz yırtığı nedenleri çok çeşitli olabilir. Bu kaslar yoğun olarak kullanıldığı için yıpranmalara karşı çok açıktır.

Omuz yırtığına yol açan risk faktörleri şöyle sıralanabilir;

• Hastanın ilerleyen yaşı
  • Düşme, çarpma ve zorlama gibi travmatik durumlar yaşanması
  • Ağır kaldırma
  • Omuz eklemlerindeki yapıların zayıflamaya başlaması
  • Kemik sıkışması görülmesi
  • Omuz eklemlerinde kan akımının yetersiz olması ya da yavaşlamaya başlaması
  • Ağır bir işte çalışma
  • Postür bozukluğu olması sayılabilir.

Omuz eklemlerini yoğun olarak kullanan kişilerde omuz yırtığı yoğun olarak yaşanabilir.  Voleybol, basketbol ve tenis gibi sporlarla ilgilenen kişiler yani kollarını kafa üstü hizada kullananlar omuz yırtılmalarıyla karşılaşma olasılığı en yüksek kişilerdir. Ayrıca veriler omuz yırtılması şikayetlerini kadınlarda daha fazla ortaya çıktığı görülmektedir.

Bursa omuz yırtığı tedavisi için kliniğimize başvurarak Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevu alabilirsiniz.

Omuz Yırtığı Belirtileri Nelerdir?

Omuz yırtığı yaşanması nerdeyse her vakada hastanın günlük hayattaki yaşam kalitesini düşürür.  Belirtilerin şiddeti kişiye göre farklılık gösterebilir.

Omuz yırtığı belirtileri şu şekildedir;

• Kronik ağrı şikayetleri
  • Dinlenme döneminde ağrı yaşanması
  • Sızı ve yanma hissi oluşması
  • Günlük aktiviteleri yerine getirmede zorlanmaya başlama
  • Kaslarda güçsüzlük ortaya çıkması
  • Hareket kısıtlılığı yaşanması
  • Kişinin omzunu hareketsiz tutmak istemesi
  • Kolun çok çabuk yorulması
  • Omuzdan ses şikayetlerinin olması
  • Kolun kullanılması sırasında ağrı yaşanması

Omuz yırtığı her zaman ağrı şeklinde belirti vermeyebilir. Ağrı tetikleyici durumlar yaşandığında ortaya da çıkabilir.  Ancak omuz yırtığı tedavi edilmediğinde şikayetler daha da şiddetli hale gelir.

Omuz Yırtığı Tanısı Nasıl Konur?

Omuz yırtığı tanısı için hasta öncelikle belirtileri gördüğünde bir uzmana başvurur. Tanı yöntemleri şu şekilde sıralanabilir;

• Hasta Öyküsü: Omuz ağrısı ve kolda güçsüzlük durumlarıyla doktora giden hastalarda öncelikle ağrının detayları belirlenmelidir. Bunun için hastanın belirttiği şikayetler dikkate alınır.
  • Fiziki Muayene: Omuz ağrısı şikayetlerinde fiziki muayene ilk yapılacak işlemdir. Hastanın yaşı, şikayetleri, mesleği gibi unsurlar da bu süreçte dikkate alınır. Fiziki muayene tek başına omuz yırtığı teşhisi için yeterli değildir.
  • Görüntüleme Yöntemleri: Omuz yırtığı şikayetlerinde diğer ortopedik hastalıklarda olduğu gibi radyolojik görüntüleme sistemlerinden yararlanılması gerekir. Manyetik rezonans, ultrason, tomografi ve röntgen gibi yöntemlere başvurulmalıdır.

Görüntüleme işlemi omuz ekleminin detaylı incelenmesini sağlar. Ayrıca kesin omuz yırtığı tanısı koyulabilir. Yırtığın hangi konumda olduğu ve hangi derecede bir yırtık olduğu ortaya çıkar. Görüntüleme yöntemleri tedavi planında da çok önemlidir.

Bursa Omuz Yırtığı Tedavisi

Bursa omuz yırtığı tedavisi farklı tedavi yöntemleri vardır;

• İlaçla Omuz Yırtığı Tedavisi: Omuz yırtığı tanısı sonrasında ilaç tedavisi sık kullanılır. Hastadaki ağrı ve yanma hissini geçirmek için antiinflamatuar ilaçlar kullanılır. İleri yaşlarda kullanılan ilaçlar yan etki sebebiyle daha kısıtlı olacaktır. Omuz yırtıkları tedavisinde kullanılan ilaçlar tedavi edici özellikte değildir, hastanın ağrısının azaltılması amacıyla kullanılır.
  • Enjeksiyon ile Omuz Yırtığı Tedavisi: Kısa sürede sonuç alınan yöntemlerden olan enjeksiyon çok sınırlı da olsa omuz yırtığında da kullanılabilir. Bazı vakalarda kortizon enjeksiyonu uygulanan bir yöntemdir. Ancak, kliniğimizde kortizon enjeksiyonu tercih edilen bir tedavi yöntemi değildir. Kortizon enjeksiyonu ödem ve iltihabı azaltarak bir süre için ağrının azalmasına ve eklem hareketinin açılmasına neden olur. Ancak, etkisinin geçici olması, yırtığın iyileşmesini sağlamaması ve yan etkileri nedeniyle öncelikli bir tedavi değildir.
  • Cerrahi Yöntemler: Omuz yırtığı tedavisinde özellikle tam kat tendon yırtıklarında cerrahi dışı yöntemler yeterli olmayabilir. Bu durumda cerrahi işlemler yapılmalıdır.

Omuz Yırtığı Tedavisinde Rejeneratif Yöntemler

Bursa omuz yırtığı tedavisi sürecinde rejeneratif yöntemlerle yapılan tedavi çok önemli bir yöntemdir. Hafif ve orta şiddette görülen omuz yırtıklarında cerrahi işlem olmadan PRP, Proloterapi, otolog serum ve kök hücre tedavileri ile oldukça iyi sonuçlar alınabilmektedir.

• PRP: omuz yırtıklarında hasarlanmış tendonun iyileşmesini sağlamak için yırtığın olduğu bölgeye trombosit hücreleri verilir. Bu hücreler doku tamiri yapan hücrelerdir. Trombosit hücreleri omuzda yırtık olan yapıların iyileşmesini sağlarlar.
  • Proloterapi: omuz eklemindeki yırtık tendon ve bağların yapışma bölgelerine uygulanır. Proloterapi enjeksiyonları ile tendon ve bağlarda tamir mekanizması başlatılır. Tekrarlayan proloterapi seansları ile yırtık yapıların iyileşmesi hedeflenir.
  • Kök hücre tedavisi: omuz yırtıklarında uygulanan ileri teknolojinin kullanıldığı son derece etkili ve modern bir tedavi yöntemidir. İleri yırtık olan vakalarda tercih edilir. Hastanın leğen kemiği bölgesinden elde edilen kemik iliğinden kök hücreler elde edilir. Elde edilen kök hücreler yırtığın olduğu bölgeye enjekte edilierek yırtığın iyileşmesi sağlanır. Bu işlem ameliyathane şartlarında steril ortamda yapılır. Ancak, bir ameliyat yöntemi dedğildir. Kök hücre yöntemi ayrıca cerrahi gereken vakaarda cerrahi tamirin etkisini arttırmak için de uygulanabilir.
  • Otolog Serum Tedavisi: hastadan alınan az bir miktardaki kandan büyüme sağlayıcı ve iyileştirici faktörler elde edilir. Bu faktörler omuz yırtığının olduğu bölgeye enjekte edilir ve iyileşme süreci bu şekilde sağlanır.
  • Fizik Tedavi: PRP, proloterapi, kök hücre yöntemleri ile tedavi uygulanırken omuz yırtığı olan hastalarda eş zamanlı olarak uygulanan fizik tedavi ve rehabilitasyon programı bu tedavilerin etkinliğini arttırmaktadır.

Ayrıca, cerrahi işlem yapılan hastalarda doku iyileşmesi ve ameliyata bağlı hareketsizliği gidermek için fizik tedavi operasyon sonrası uygulanır.

Bursa’da omuz yırtığı tedavisi hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimizi arayabilirsiniz.