Kireçlenme Tedavisi Bursa

Kireçlenme dünyada milyonlarca insanın başına gelen kronik bir eklem rahatsızlığıdır.  Kişide kemiklerin ucunda yer alan kıkırdak doku zaman içinde aşınır. Bu bölgede ortaya çıkan yıpranma, kireçlenme şikayetleri oluşturur.  Erken dönemde tanı ve tedavi önemlidir.

Kireçlenme tedavisi Bursa için merkezimizi arayabilirsiniz. Tedavi edilmemesi durumunda kemiklerde parçalanma ortaya çıkar ve kemik parçaları eklem içinde birikmeye başlayabilir. Vücutta ortaya çıkan iltihap sebebiyle ağrı atakları da görülür.

Kireçlenme Nedir?

Halk arasında kireçlenme olarak bilinen rahatsızlık tıp dilinde osteoartit olarak bilinir ve genel olarak 50 yaş üstü kişilerde ortaya çıkar. Eklemlerin etrafında yer alan kıkırdaklar zamana bağlı ya da çeşitli travmalar sebebiyle aşınır.

Kireçlenme yoğun olarak diz, kalça ve el bölgelerindeki eklemlerde ortaya çıkar. Hastalığın seviyesine göre kişinin günlük aktiviteleri ciddi oranda kısıtlanabilir. Merdiven inip çıkma, parmak hareket ettirme gibi basit aktiviteler dahi kişiyi zorlamaya başlayabilir.

Ağır yük kaldıran ve ağır bir işte çalışan kişilerde kireçlenme şikayetleri görülme olasılığı daha fazladır. Eklemlerde ortaya çıkan kireçlenme eklem hastalıklarının en büyük nedenidir. Kireçlenmede yaş, obezite, eklem yaralanmaları, eklemlerin yoğun kullanımı, uyluk kasları zayıflığı gibi durumlar risk faktörüdür.

Kireçlenme Neden Olur?

Kireçlenme eklemlerle ilgili ve yaşanan travmalarla ilgili bir durum olabilir. Ayrıca özellikle 65 yaş üzerinde kireçlenme ortaya çıkma olasılığı da çok fazladır. Eklemleri çevreleyen kıkırdak dokuda aşınma kireçlenme oluşturur. Bu doku çok büyük oranda aşınırsa kemikler sürtünmeye başlayabilir.

Obezite sorunu yaşama, sporcu yaralanmaları, eklemlerin yoğun kullanımı ve ileri yaş gibi durumlar kireçlenme nedenleri arasında gösterilebilir. Kişi ideal kilosunu koruduğunda özellikle diz, kalça ve bel bölgesinde ortaya çıkabilecek kireçlenme şikayetlerini ortadan kaldırabilir.

Kişide kıkırdak yapısına bağlı genital bir durum varsa eklemler daha hızlı bozulabilir. Bazı eklemler aşırı derecede kullanıldığında kireçlenme olasılığı çok fazladır.  Yaş ilerledikçe kireçlenme yaşama riski de belirgin oranda artmaktadır.

Kireçlenme Belirtileri Nelerdir?

Kireçlenme belirtileri kişide etkilenen eklemler ve hastalığın şiddetine bağlı olarak değişecektir. Kişide en yoğun görülen belirtiler ise ağrı ve sertlik şikayetleridir. Kişinin sabah ve dinlendikten sonra eklemlerinde sertlik ve ağrı şikayetleri oluşabilir.

Kireçlenmede belirtileri genel olarak şöyle sıralanabilir;

• Hareket etmeye bağlı eklem sertliği yaşanması
  • Hareket etmeye bağlı hareket kısıtlılığı olması
  • Güç kaybı yaşama ve eklemlerde boşalma hissetme
  • Eklem bölgelerinde şekil bozuklukları görülmesi
  • Eklemlerin çevresinde hafif düzeyde şişkinlik ve ödem oluşumu
  • Bir hareket sonrasında eklem ağrısının daha kötü hale gelmesi olarak sıralanabilir.

Vücudun bölgelerine göre kireçlenme belirtileri şöyle sıralanabilir

• Kalça Bölgesi: Bu bölgede kireçlenmede kasık bölgesi ya da kalça bölgesinde ağrı hissi oluşur. Ayrıca ağrı diz ve uyluk bölgesine de yayılabilir.
  • Diz Bölgesi: Hastanın dizinde kireçlenme varsa dizi hareket ederken gıcırdama sesi oluşur ve kazıma hissi ortaya çıkabilir.
  • Parmak Bölgesi: Parmaklarda oluşan kireçlenmede eklem kenarlarında kemik çıkıntısı oluşabilir. Ayrıca parmaklarda şişlik ve ödem gözlenebilir. Parmaklarda hassasiyet ve kızarıklık da görülebilir. Baş parmakta da taban ekleminde ağrı şikayetleri olabilir.

Belirtiler ortaya çıktığı an bir uzmana başvurulmalıdır. Bursa kireçlenme tedavisi ne kadar erken olursa tedavi o oranda başarılı olacaktır.

Kireçlenmede Risk Faktörleri Nelerdir?

Kireçlenmede bazı risk faktörleri söz konusudur.  Yaş, cinsiyet, bazı hastalıklar, travma ve obezite gibi durumlar kireçlenme oluşumunda risk faktörü olarak değerlendirilebilir.

Risk faktörleri şöyle sıralanabilir;

• Yaş: Kireçlenme 40 yaş üzerinde ortaya çıkabilir. Yaş ilerledikçe ortaya çıkma olasılığı daha da artacaktır.
  • Cinsiyet: Yapılan araştırmalar kireçlenme şikayetlerinin kadınlarda görülme sıklığının erkeklerden daha fazla olduğunu ortaya koymaktadır. Bu genellikle kadınların vücudunun daha zayıf olması sebebiyle olmaktadır.
  • Genetik Yatkınlık: Ailesinde kireçlenme şikayetleri olan kişilerde bu rahatsızlığın ortaya çıkma olasılığı daha fazladır.
  • Obezite: Aşırı kilo problemlerinde eklemler daha fazla yük taşımak zorunda kalır. Bu yüzden obezite hastalarında kireçlenme görülme olasılığı çok yüksek olur.
  • Travma: Eklem bölgesinde zorlanma ya da bir kaza meydana geldiğinde kıkırdak aşınabilir veya bozulmalara rastlanabilir.
  • Hastalıklar: Kemik ve eklemlere etki eden gut hastalığı, paget hastalığı, kalça çıkığı gibi durumlar kireçlenme ortaya çıkmasında etkili bir risk faktörüdür.
  • Hareketsiz Yaşam: Aşırı yük kaldırma ve çok aktif olarak yük kaldırma kireçlenme sebebi olabilir. Ancak hareketsiz yaşam da kireçlenme şikayetlerine yol açabilir.

Kireçlenme Tanısı Nasıl Konur?

Kireçlenme şikayetlerinde hastanın en önemli belirtisi ağrı olacaktır. İlerleyen yaşlarda kireçlenme ağrıları kalıcı ve dayanılmaz olur. Bu hastalıklar günlük aktivitelerin yerine getirilmesine de engel olabilir.

Uzmanlar hastanın şikayetlerini dinler ve fiziki muayene yaparak etkilenen bölgedeki eklemi yakından inceler. Hassasiyet, şişlik, kızarıklık ve eklemdeki hareket açıklığı detaylı olarak incelenir. Gerekli olması durumunda görüntüleme yöntemleri ve laboratuvar testleri de devreye sokulur.  Direk grafi ve MRG ile kireçlenme olup olmadığına bakılabilir.

Bursa Kireçlenme Tedavisi

Eklem kireçlenmelerinde en etkili tedavi hastanın bozulmuş eklem sağlamlığının tekrar oluşturulmasıdır. Aynı zamanda kaybolmakta olan kıkırdak hücrelerinin uyarılması ile eklem kireçlenmeleri tedavi edilir. Eklem içindeki ve çevresindeki bağların zamanla zayıflaması sonucunda eklemde gevşeme meydana gelir. Eklemin gevşemesi ile zamanla kıkırdak eriyerek kireçlenme ortaya çıkar. Kliniğimizde uyguladığımız tedavi yöntemleri ile dokuların tamiri ve bu şekilde kireçlenmenin tedavisi sağlanır.

Proloterapi: bu enjeksiyon yöntemi ile eklemlerdeki gevşemiş bağların eski sağlamlığına kavuşması ve eklemin sağlamlaşması hedeflenir.

PRP: eklemde kaybolmakta olan kıkırdak dokusunun tamiri için uygulanır. PRP ile ekleme verilen trombosit hücreleri bazı iyileştirici faktörleri salgılayarak kıkırdak tamirini uyarırlar.

Kök Hücre Tedavisi: eklem kireçlenmesi tedavisi için ileri teknolojinin kullanıldığı modern bir yöntemdir. Hastanın kemik iliğinden elde edilen kök hücreler sorunlu bölgeye verildiğinde kıkırdak hücrelerine dönüşerek kireçlenmenin tedavisini sağlarlar.

Kireçlenme tedavisinde fizik tedavi süreci hakkında merak ettiklerinizi sormak için Bursa’da hizmet veren kliniğimizi arayabilirsiniz.