Ağrı Tedavisi Bursa

Ağrı vücutta herhangi bir bölgede farklı sebeplerle ortaya çıkabilen ve kişinin rahatsızlık duymasına yol açan durumlardır.  Bir rahatsızlığı ağrı olarak kabul edebilmek için ortaya çıkma nedeni ve ne kadar süredir devam ettiği dikkate alınır. Bu durumda Bursa ağrı tedavisi desteği alınması önemlidir.

Bir hastayı rahatsız eden ağrı tedavisinde öncelikle ağrının tanımlanması gerekiyor.  Doktor hastanın şikayetlerini dinler ve sonrasında uygun tedavi yöntemine karar verir. Hastanın, ağrının tanımlanması için ağrının ne kadar süredir devam ettiğini ve nasıl bir formda olduğunu doğru şekilde tanımlaması gerekiyor.

Bursa ağrı tedavisi hakkında bilgi almak ve aklınıza takılan soruları sormak adına Bursa’da hizmet veren kliniğimize ulaşarak Dr.  Mehmet Mustafa Ertürk ile randevu oluşturabilirsiniz.

Genel Ağrı Türleri Nelerdir?

Kişinin vücudunda ortaya çıkan ağrıların nedenleri farklı durumlar olabilir. Ağrılar, devam etme süresi ve ortaya çıkma durumuna göre iki farklı başlık altında incelenmektedir;

Akut (Kısa Süreli) Ağrı

Akut ağrı, vücutta doku hasarı oluşmasına bağlı olarak ortaya çıkan bir ağrıdır. Bu ağrılar böbrek taşına bağlı idrar yolu tıkanmaları, safra taşı ve bağırsak tıkanması, beyin kanaması gibi durumlara bağlı olarak görülebilir.

Akut ağrı genellikle bir hastalığın habercisi olarak görülür ve bu yüzden uyarıcı özelliği vardır. Bu ağrılar dikkate alınarak hemen altında yatan sebep bulunmalıdır. Bu ağrılar genellikle kısa sürelidir ve vücudun farklı yerlerinde oluşabilir. Patolojik bir nedenle görülen ve kısa süreli şikayet oluşturan ağrılar akut ağrı olarak nitelendirilebilir. Ağrıyı tanımlarken süresi ve kaynağına bakılır. Bu ağrılar vücutta bir sorun olduğunu ve tedavi gerektirdiğini gösteren ağrılar olabilir.

Kronik (Uzun Süreli) Ağrı

Kronik ağrılar en az 3-6 ay arasında devam eden ve doku hasarına bağlı olarak görülmeyen ağrılardır. Yaralanma ya da hastalanmaya bağlı olarak yaşanabilir. Ağrıya neden olduğu düşünülen şikayetler tedavi edilmesine karşın ağrı devam ediyorsa kronik ağrı olarak tanımlanır.

Kronik ağrıların bir hastalık habercisi olduğunu düşünmek yanlış olur.  Bir ağrı şikayetinin kronik olarak kabul edilmesi için en az 6 ay devam etmesi gerekir. Ayrıca bu ağrılar yaşam konforunu kısıtlayarak hastanın günlük hayatını olumsuz etkiler. Hasta geçmeyen ağrılar sebebiyle psikolojik olarak da etkilenir.

Bursa ağrı tedavisi sürecinde öncelikle ağrının türü tespit edilir. Daha sonra kronik veya akut ağrıya uygun tedaviye başlanır.

Ağrı Neden Olur?

Vücutta ortaya çıkan ağrılar yaşam konforunu düşüren ve kişinin vücudunda olumsuz giden bir durumun habercisi sayılabilecek durumlardır. Kişide ağrılar fiziksel bir nedene bağlı olarak ortaya çıkabileceği gibi psikolojik nedenlerle de görülebilir.

Hastada görülen ağrının süresi, nedeni ve hastada ortaya çıkardığı şikayetlere göre ağrının anlamı değişecektir.

Akut ağrı nedenleri şöyle sıralanabilir;

• Böbrek Taşı: Akut ağrılarda en önemli nedenler arasında böbrek taşı oluşumu yer alıyor. Böbrek taşının dökümü veya böbrek taşlarında kum oluşumu söz konusuysa ciddi akut ağrılar oluşabilir. Gün boyu devam eden ağrı böbrek taşı kaynaklı olabilir.
  • Doku Hasarı: Vücutta görülen akut ağrılar genel olarak vücudun herhangi bir bölgesinde doku hasarı olduğunu gösterir. Hastada detaylı bir muayene yapılması ve tedaviye başlanması gerektiğinin habercisidir. Akut ağrılarda uzmanlar hastayı muayene eder ve ağrının nedenlerini belirleyerek tedavi planı oluşturur. Tedavi sonunda ağrıdan kurtulmak temel amaçtır.
  • Bağırsak Tıkanması: Bağırsaklarda yaşanan tıkanmalar da akut ağrıların nedenleri olarak gösterilir. Bağırsaklarda tıkanma olduğunda ilk olarak akut ağrıdan şüphe edilir.

Kronik ağrılar uzun süreli olduğu için komplike bir araştırma yapılmalıdır. Bu durumda ağrının kendisi tedavi edilmelidir.

Kronik ağrı olarak nitelendirilen durumlar şöyledir;

• Migren ağrıları
  • Nevralji isimli yüz ağrısı
  • Eklemlerde ortaya çıkan ağrı şikayetleri
  • Kas ve iskelet sisteminde görülen ağrı
  • Damar tıkanıklığına bağı gelişen ağrılar
  • Kansere bağlı ağrılar
  • Sinir yaralanması ve sinir iltihabı sebepli ağrılardır.

Bursa ağrı tedavisi sürecinde öncelikle muayene ve teşhis yöntemleri kullanılarak ağrının kaynağı ve türü ortaya koyulur. Daha sonra hastanın rahatlaması adına uygun tedavi yöntemleri belirlenir.

Ağrı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kişide görülen ağrı türü ve nedenine göre bir tedavi planı uygulanır.  Ağrı tedavisi Bursa çevresinde yaşayanlar için kliniğimizde yapılmaktadır. Genel olarak kullanılan ağrı tedavisi yöntemleri şöyledir;

• İlaç Tedavisi: Ağrıların tedavi edilmesinde ilk olarak ağrı kesici ilaçlar kullanılır. Doğru ağrı kesici ile ağrılar büyük oranda ortadan kalkabilir. Hastanın yaşı, şikayeti ve mevcut hastalıklarına göre ilaç seçilir.
  • Fizik Tedavi: Ağrı şikayetlerinde her zaman ilaç tedavisi yeterli olmaz. Bu durumda fizik tedavi uygulanır. Tedavide kas esnekliği ve farklı sebeplere bağlı hasar alan eklemlerin hareket kapasitesi arttırılır. Hastanın yaşı, ağrı türü ve şiddetine göre farklı fizik tedavi planı ortaya çıkarılır.
  • Egzersiz Tedavisi: Ağrı tedavisinde egzersizler tek başına yeterli değildir. Fizik tedavisine ek olarak ağrı yaşayan bölgeyi güçlendirmek adına özel egzersizler uygulanabilir.
  • Proloterapi: Ağrıya neden olan kas iskelet sistemi yapılarının güçlendirilmesi ile hastalığın tedavi edilmesini sağlayan yöntemdir.
  • Nöral Proloterapi, Perinöral Enjeksiyon tedavisi: Ağrıya neden sinir dokusunun tedavi edilmesi ile hastalığın tedavi edilmesini sağlayan yöntemdir.
  • Nöral Terapi: Ağrıya neden olan yapılardaki duyarlılık üzerinde etkili olarak ağrı tedavisini sağlayan yöntemdir.
  • PRP: menisküs yırtıkları, omuz yırtıkları gibi nedenlerden kaynaklanan ağrılarda kullanılır. Hasarlanmış yapıların tamirini sağlayarak ağrı tedavisini sağlar.
  • Kök Hücre Tedavisi: kireçlenme gibi ileri derecede hasarlanmış yapılardan, avasküler nekroz gibi kanlanma azlığına bağlı hastalıklardan, menisküs yırtıkları gibi kas iskelet sistemi hastalıklarından kaynaklanan ağrılarda kullanılan etkili bir tedavi yöntemidir.
  • Otolog Serum Tedavisi: dokularda hasarlanmaya, kireçlenmeye ve ağrıya neden olan IL_1 adı verilen faktörü engelleyerek ağrı tedavisinde kullanılan etkili bir yöntemdir.

Bursa ağrı tedavisi yapılırken proloterapi, perinöral enjeksiyon tedavisi, nöral terapi, nöral proloterapi, PRP, CGF, Orthokine, kök hücre tedavisi, fizik tedavi ve egzersiz gibi tüm yöntemler uzman bir doktor tarafından planlanarak uygulanmalıdır.  Doğru tedavi ile hasta ağrıdan kurtulabilir ve en kısa sürede günlük hayatına tekrar dönebilir.

Bursa Ağrı Tedavisi Fiyatları

Ağrı tedavisinde doğru sonuçlar için çok yönlü bir tedavi planı gerekir. Ağrı tedavileri kişiye özel olarak planlanır. Bu yüzden Bursa ağrı tedavisi fiyatları değişiklik gösterir. Basit ağrılarda ilaç tedavisi yeterli olurken daha önemli ağrılarda proloterapi, perinöral enjeksiyon tedavisi, nöral terapi, nöral proloterapi, PRP, CGF, Orthokine, kök hücre tedavisi gibi yöntemlerin uygulanması gerekmektedir.

Ağrı tedavisi ve diğer tüm konular hakkında detaylı bilgi almak için Bursa’da faaliyet gösteren sağlık merkezimize ulaşabilirsiniz.