Bel Fıtığı Tedavisi Bursa

Bursa bel fıtığı,  bel bölgesinde yer alan omurgaların arasında yer alan diskin yırtılması veya sinirlerin sıkışması rahatsızlığıdır. Bel fıtığı şikayetleri şiddetli bel ağrısı ve bacak bölgesine yayılan bir ağrı olarak ortaya çıkar.  Fıtık oluşumu omurganın farklı bölgelerinde ortaya çıkabilir.

Hastada özellikle bacak bölgesinde ortaya çıkan ağrılar yürüme zorluklarına da yol açabilir. Bursa bel fıtığı tedavisi erken dönemde teşhis edilerek yapılmalıdır.  Kişide yaşın ilerlemesine bağlı olarak bel fıtığı riski de artmaktadır. Ancak bu rahatsızlık genç yaşta dahi ortaya çıkabilir.

Hastanın bel bölgesinde görülen yaralanma, travma durumları, ağır yük kaldırma, tekrar eden hareketler ve gebelik gibi durumlar bel fıtığı oluşumuna yol açabilir.

Bel Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

Bel fıtığı kendini vakaların önemli bir bölümünde kalça, bacak ve ayaklara yayılan ağrı olarak gösterir. En yaygın bel fıtığı belirtileri şöyledir;

• Bacak ve ayak bölgesinde karıncalanma ve uyuşukluk hissi
  • Nedeni açıklanamayan güç kaybı
  • Hareket etmede zorluk yaşama
  • İktidarsızlık yaşamaya başlama
  • Bel ağrısı
  • Bacaklara yayılan ağrı
  • Kısa sürede yorulmaya başlama
  • İdrar tutma sorunları
  • Denge kaybı yaşama
  • Oturma ve yürüme zorlukları yaşama
  • Vücudun belirli bölgelerinde ağrı hissetme
  • Geceleri ağrı şikayetlerinin artması
  • Belirli hareketlerde ağrı şiddetinin artması
  • Kısa mesafe yürüyüşlerde dahi ağrının görülmesi
  • Ağrı şikayeti olan bölgede kaşınma, yanma gibi duyu şikayetleri genel belirtiler arasında yer alır.

Bel Fıtığı Neden Olur?

Bursa bel fıtığı tedavisi öncesinde hastalığın nedenleri belirlenmelidir. Vücutta disklerin zayıflamasında etkili her durum bel fıtığının nedenleri arasında gösterilebilir.

Bel fıtığı risk faktörleri şu şekildedir;

• Obezite ve Aşırı Kilo Problemi: Hastanın hızlı bir şekilde kilo alması ve vücut ağırlığının yüksek olması belin altındaki disklere bası oluşturur. Aşırı baskı disklerin deforme olmasına ve şekil bozukluklarına yol açar. Gebelik, hızlı kilo alma gibi durumlarda vücudun ağırlık merkezi öne doğru değişir ve omurgaya daha fazla yük biner.
  • Hareketsiz Yaşam: Vücut ağırlığının taşınması için omurganın da güçlü olması gerekir. Vücudun taşınmasında omurgayla birlikte sırt, bel, boyun bölgesindeki kaslar da önemlidir. Hareketsiz yaşam sürmek ve düzenli olarak egzersiz yapmamak kasların ve disklerin zayıflamasına yol açar.
  • Ağır Meslek Gruplarında Çalışma: Kişinin ağır kaldırmasını ve fiziksel gücünü ortaya koymasını gerektiren mesleklerde risk faktörü daha fazladır. Bu kişilerde bel fıtığı riski daha yüksek olur. Uzun süre ayakta kalma veya gün boyu oturma gerektiren meslekler risk faktörüdür.
  • Genetik Faktörler: Bel fıtığının genetik bir hastalık olduğu bilgisi doğru değildir. Fakat bel fıtığı nedeni olabilecek bağ dokusu zayıflığı genetik bir yatkınlık barındırır. Bazı kişilerde aileden kalma bel fıtığına yatkınlık daha fazla olabilir.
  • Sigara Tüketimi: Kişinin sigara içmesi bel fıtığı açısından önemli bir risk faktörüdür. Sigaradaki toksik maddeler sıvı kaybını hızlandırır ve diske daha az oksijen gider. Bu durumda disk çabuk zarar görür.
  • Yaş: Kişide yaşın ilerlemesine bağlı olarak diskler daha zayıflar. Ayrıca kas dokusunun da zayıflamaya başlaması üzerine bel fıtığı riski artacaktır. Genç yaşlarda da görülen bir hastalık olsa da bel fıtığı ilerleyen yaşlarda daha sık rastlanan bir problemdir.

Bel Fıtığı Tanısı Nasıl Konur?

Bursa bel fıtığı tanısı için doktor hastanın tıbbi geçmişini dinler ve fiziki muayene yapar.  Muayenede genel şikayetler dinlenir.  Bu süreçte eğer gerek görülürse hastaya bazı test ve taramalar uygulanır.

• Manyetik Rezonans Görüntüleme (MRI): Yumuşak doku ayrımı gibi durumlarda omurgayı detaylı olarak değerlendirmede en etkili yöntemdir.
  • Miyelogram: Bel fıtığı bölgesinin röntgende net görülmesi için omurga kanalına boya enjekte edilmesidir.
  • Bilgisayarlı Tomografi (CAT): X ışınları ve bilgisayar teknolojisi ile kemikler, kas, yağar ve organlar ayrıntılı olarak incelenebilir.
  • Elektromiyografi (EMG): Bir sinirin kasların uyarılması sonrasında verdiği kas tepkisi ya da elektriksel aktiviteyi incelemek için yapılan testtir.

Bursa Bel Fıtığı Tedavisi

Bursa bel fıtığı tedavisi için fizik tedavi, ilaç tedavisi ve cerrahi ile bel fıtığı ameliyatı yöntemleri sıklıkla uygulanan yöntemlerdir. Muayene sonuçları ve hastada fıtığın şiddetine göre tedavi uygulanır. Proloterapi bel fıtığı tedavisinde uygulanan en etkili tedavi yöntemlerinden birisidir. Proloterapi ile fıtığın oluşmasına neden olan zayıflamış yapılar güçlendirilerek bel fıtığı tedavi edilmektedir. Cerrahi dışındaki tedavilere cevap vermeyen çok ilerlemiş vakalarda ameliyat planlanması yapılır.

Bel fıtığı tedavi yöntemlerinden bazıları şöyledir;

Fizik Tedavi: Temel amaç hastanın bel bölgesindeki disk ve dokuların rahatlamasıdır.  Bu sayede hastanın ağrı şikayetlerinin azalması sağlanabilir. Bunun yanında hastanın rahat şekilde hareket etmesine çalışılır. Fizik tedaviyle hastada omurganın korunması ve omurganın fonksiyonel hale gelmesi sağlanır.  Bölgedeki kaslar güçlendirerek ağrı şikayetlerinin azalması sağlanır. Fizik tedavi, proloterapi uygulanan hastalarda yardımcı bir yöntem olarak da kullanılabilir.

Proloterapi: Bel fıtığı tedavisinde uygulanan oldukça etkili bir yöntemdir. Proloterapi ile bel fıtığı olan hastanın sadece ağrı şikayetinin azaltılması değil hastalığın tedavi edilmesi de sağlanmaktadır. Bel fıtığına neden olan zayıflamış bağlar, proloterapi enjeksiyonları ile onarılmakta ve bu şekilde bel fıtığının tedavisi sağlanmaktadır.

Bursa bel fıtığı tedavisinde proloterapi uzun süreli bir tedavi ve koruma yöntemi olarak öne çıkar.

Nöral Proloterapi: Bel fıtığının neden olduğu sinir dokusundaki hasarlanmanın ve iltihaplanmanın tedavisinde kullanılır.

Nöral Terapi: Bel fıtığının neden olduğu dokulardaki duyarlılığın ortadan kalkması için uygulanır.

Kök Hücre Tedavisi: Bel fıtığı oluşan omurga bölgesindeki hasarlanmış dokuların onarımını sağlar bu nedenle bel fıtığı tedavisinde kullanılır.

Ozon Terapi: Bel fıtığının olduğu bölgeye lokal olarak uygulanarak bel fıtığının tedavisinde kullanılır.

PRP Tedavisi: Bel fıtığının oluştuğu omurga bölgesinde kanlanmanın az olduğu hasarlanmış bölgelere doku onarımı için trombosit hücrelerinin verilmesini sağlar ve bu nedenle bel fıtığının tedavisinde kullanılır.

Bursa’da bel fıtığı tedavisi sürecinde uygulanan proloterapi, nöral proloterapi, nöral terapi, kök hücre tedavisi, ozon terapi yöntemleri hakkında bilgi almak için kliniğimizden randevu alabilirsiniz.

Bel Fıtığından Korunmak İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kişide bel fıtığını önlemek genellikle mümkün olmaz. Ancak bel fıtığının çeşitli durumlara dikkat ederek risklerinin azaltılması sağlanabilir.

Bel fıtığından korunmak için uygulanabilecek bazı öneriler şöyle sıralanabilir;

• Ağırlık kaldırma sırasında doğru teknikler uygulanmalıdır.
  • Sağlıklı bir vücut ağırlığına sahip olunmalıdır.
  • Yürürken, ayaktayken, uyurken ve otururken sağlıklı vücut postürü geliştirilmelidir.
  • Uzun saatler boyunca oturulduğunda esneme egzersizleri yapılmalıdır.
  • Yüksek topuklu ayakkabılar uzun süreli kullanılmamalıdır.
  • Hem sırt hem de bel bölgesinde yer alan kasların güçlendirilmesi adına düzenli egzersiz yapılmalıdır.
  • Risk düzeyi yüksek olan hastalarda sigara kullanımına son verilmelidir.
  • Dengeli ve sağlıklı beslenme alışkanlığına geçiş yapılmalıdır.

Bursa bel fıtığı tedavisi için merkezimizden detaylı bilgi alabilirsiniz.