Karpal Tünel Sendromu Tedavisi Bursa

Karpal tünel sendromu, karpal tünelde yer alan median isimli sinire baskı uygulanması sonucunda kşinin elleri ile kollarında karıncalanma, uyuşma ve halsizlik oluşmasıdır. Bu sendrom ellerin yorulduğunu gösteren bir işaret olarak nitelendirilebilir. Karpal tünel avucun iç kısmında bulunur. Bu bölge kemik ve bağlarla çevrili dar bir kanal oluşumudur.  Median sinir üzerinde baskı olursa karpal tünel sendromu ortaya çıkar.

Ellerde bulunan sinirler kas dokusu, kemik ve tendonlara baskı yaptığında bu rahatsızlık ortaya çıkar. Bu durum el ve parmaklarda ağrı oluşturur. Genel olarak 3 parmakta görülen bir rahatsızlıktır.  Hastalar günlük hayattaki basit işleri yaparken zorlanabilir. Bu sendromun tedavisi çok pratiktir. Tedavi edilmediğinde yaşam konforunu olumsuz etkiler.

Karpal tünel sendromu tedavisi Bursa şehrindeki kliniğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk tarafından gerçekleştirilmektedir. Detaylı bilgi almak için bizi arayabilirsiniz.

Karpal Tünel Sendromu Kimlerde Görülür?

Karpal tünel sendromu herkeste görülebilecek bir hastalıktır. Özellikle el ve el bileğini zorlayan ve sürekli olarak aynı hareketi yapan kişilerde görülme olasılığı daha yüksek olur.

Şu kişiler karpal tünel sendromunda risk altındadır;

• Aktif olarak klavye ve Mouse kullanan kişiler
  • Duruş ve oturuş bozukluğu bulunanlar
  • Bel fıtığı bulunanlar
  • Ev hanımları
  • El işçiliği ile uğraşan zanaatkarlar
  • Alkol bağımlılığı olanlar
  • Doku ve eklem iltihaplanması bulunanlar
  • Gebelik döneminde olanlar ( Bu dönemde geçici olacaktır.)
  • Tenisle ilgilenen sporcular
  • Marangoz ve şoför gibi el gücüne dayalı meslekleri icra eden kişiler

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Karpal tünel sendromu belirtileri yavaş yavaş ortaya çıkar. Kişide parmaklarda ve ellerde karıncalanma ve uyuşma gibi hisler olduğunu fark etmeye başlar. Vakaların önemli bir bölümünde küçük parmak haricinde diğer parmaklar etkilenir.

Bazı vakalarda hastalar parmaklarında elektrik çarpması tarzı his oluştuğunu belirlemektedir. Hasta yaşadığı semptomları hafifletebilmek adına ellerini sallama davranışı geliştirir. Hastada rahatsızlık hissi bilek ve kola kadar uzanabilir.

Kişide bu sendromun belirtileri genellikle gazete, kitap ve telefon gibi nesneleri tutarken ve araba kullanırken görülür.  Belirtiler genellikle gece vakti görülür ve uykuyu bölecek kadar şiddetli olabilir. Kişide uyuşma sabit ve kalıcı hale gelebilir.

Kişinin ellerinde zayıflık ve güçsüzlük olması da belirtiler arasındadır. Bu durumda kişiler ellerinden nesneleri düşürebilir.

Karpal tünel sendromu belirtileri günlük hayatı ve uyku düzenini etkilemeye başladıysa doktora başvurulması gerekebilir. Tedavi gerçekleşmemesi durumunda kalıcı olacak kas ve sinir hasarları oluşabilir.

Karpal tünel sendromu tedavisi konusunda detaylı bilgi almak için kliniğimize uğrayabilirsiniz.

Karpal Tünel Sendromu Nedenleri Nelerdir?

Karpal tünel sendromu farklı hastalıklara bağlı olarak eldeki median sinirin baskı görmesi sonucu oluşur.  Sinir üzerinde ortaya çıkan baskı ödem oluşturur ve kan akışını kesintiye uğratabilir.

Karpal tünel sendromu nedenleri şöyle sıralanabilir;

• Genetik yatkınlık olması
  • El bileğinde sürekli tekrarlayan hareketlerin yapılması
  • Gebelik döneminde olma
  • Romatizma hastalıkları
  • Obezite ve aşırı kilo alımı
  • Tİroid bezi rahatsızlıkları
  • Şeker hastalığı tanısı
  • Gebelik ve menopoz döneminde vücutta aşırı sıvı tutulması
  • Hipertansiyona bağlı kan basıncının yükselmesi
  • Bağışıklık sisteminin kendi hücre ve dokularında harabiyet oluşturduğu otoimmün hastalıklar
  • El ve bilek bölgesinde görülen travmalar sıralanabilir.

Karpal tünel sendromu genel olarak tek bir sebeple görülmez. Sendromu geliştirecek sağlık problemleri ve risk faktörleri bir araya geldiğinde oluşabilir. Yapılan araştırmalar kadınlarda görülme sıklığının daha fazla olduğunu ortaya koyuyor.

Kişinin iş makinesi kullanımı da karpal tünel sendromu için risk faktörleri arasında yol açar.  Uzun süre klavye ve Mouse kullanan kişilerde de bu sendromun gelişme olasılığı çok yüksektir.

Bu sendromla birlikte sinirlerde baskıya yol açan rahatsızlık da ortadan kaldırılmalıdır.

Karpal Tünel Sendromu Tanısı Nasıl Konur?

Karpal tünel sendromu teşhisi için öncelikle hastanın geçmiş öyküsü dinlenir. Daha sonra hastanın şikayetlerine göre fiziki muayene de yapılabilir. Kesin tanı koyulması adına karpal tünel sendromu testi yeterli olur.

Hastada belirtilerin ortaya çıkma durumu bilinmelidir. Fiziki muayenede parmaklardaki his derecesi ve el kaslarının gücüne bakılır.  Kişi bileğini bükme ve sinire dokunma gibi durumlarda semptomları şiddetlenebilir.

Uzmanlar artrit ve kırık olasılıklarını elemek için bilek röntgeni de alabilir. Bu tek başına tedavi için yeterli olmasa da yakın şüpheleri ortadan kaldırmakta etkilidir.

Bilek bölgesinde karıncalanma, uyuşma hissi varsa hemen kliniğimizi arayarak randevu alabilirsiniz.

Bursa Karpal Tünel Sendromu Tedavisi

Bursa karpal tünel sendromu tedavisi için öncelikle bölgede baskıya yol açan neden belirlenir. Erken dönemde belirlenmesi durumunda karpal tünel sendromu cerrahi olmayan yöntemlerle tedavi edilebilir.

Tedavi seçenekleri şu şekildedir;

Önlemleri: İleri duyusal ve motor bozukluğu olmayan hastalarda bileği nötral pozisyonda tutma görevi olan ve parmakları serbest hale getirecek gece istirahat bileklikleri önerilir.

Cerrahi Tedavi: Cerrahi olmayan yani konservatif yöntemlerle tedavi edilemeyen hastalarda sinir harabiyeti artmadan cerrahi işlem yapılır.  Ameliyatta sinirler üzerindeki baskı ortadan kaldırılır. Böylece sinir harabiyeti durdurulabilir.

Rejeneratif Yöntemler ile Karpal Tünel Sendromu Tedavisi

Hastanın durumuna ve sendromun ilerleme sürecine göre sadece proloterapi ile şikayetler ortadan kaldırılabilir. Proloterapi ile el bileği düzeyinde sinir sıkışması ortadan kaldırılır, sinir harabiyeti düzeltilir ve hastalık tedavi edilebilir. Ayrıca otolog serum tedavisi ile de karpal tünel sendromu tedavi edilebilir. Proloterapi ve otolog serum tedavisi karpal tünel sendromunda en etkili tedavi yöntemlerindendir.

Kortizon Enjeksiyonu: karpal tünel sendromu olan hastalarda sıkışan sinirin etrafında oluşan ödemde düzelme sağlayarak ağrı ve uyuşma şikayetlerinde geçici bir düzelme sağlar. Ancak, kortizon enjeksiyonu hastalığı tedavi etmez. Aksine zaman içerisinde kortizonun olumsuz etkileri de tabloya eklenebilir. Biz kliniğimizde karpal tünel sendromunda ve diğer kas iskelet sistemi sorunlarında kortizon enjeksiyonunu tercih etmiyoruz. Bunun yerine doku tamiri etkisi olan ve iyileştirici etkileri olan, hastaya zarar vermeyen, güvenli yöntemler olan rejeneratif tedavi yöntemlerini uyguluyoruz.

Bursa’da karpal tünel sendromu tedavisi için hemen kliniğimizi arayabilir ve Dr. Mehmet Mustafa Ertürk için randevu oluşturabilirsiniz.