Nöral Proloterapi Bursa

Nöral proloterapi Bursa, nöropatik kaynaklı ortaya çıkan ağrıların tedavi edilmesi adına kullanılan rejeneratif bir tedavidir. Bu işlem kas ve iskelet sistemi temelli görülen ağrılar, nöropatik ağrılar ve farklı ağrı sendromlarına yönelik tedavi sürecinde kullanılmaktadır. Geleneksel proloterapi tedavisinden bazı farklılıkları bulunur.  Bu işlemde çözelti yoğunluğu ve enjeksiyon yöntemleri farklıdır.

Ağrı şikayetleri olan hastaların ilaçlarla ağrı şikayetleri ortadan kalkmadığında etkili sonuçlar sağlayan bir yöntemdir. Ülkemizde birkaç yıldır kullanılmaya başlayan bir işlemdir.  Bu uygulamada vücutta yer alan sinirler ince iğneler kullanılarak uyarılır. Ancak iğne tedavisinden farklılıkları bulunur.

Kişide sinir sistemini düzenlemede etkili olan bir tedavi türüdür. İnsan vücudu otonom sinir sistemi tarafından kaplanmıştır. Otonom sinirlerde anormal uyarılar ağrı şikayetleri oluşturur. Sinir sistemindeki iletişimin düzenli olması durumunda ağrılar azalır ve sağlıklı bir bedene sahip olunabilir.

Nöral proloterapi Bursa şehrinde kliniğimizde başarıyla uygulanmaktadır. Detaylı bilgi almak için Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten bilgi almak için kliniğimizi arayabilirsiniz.

Nöral Proloterapi Hangi Hastalıklarda Uygulanabilir?

Nöral proloterapi kişide dengeyi yeniden sağlamaya yönelik bir uygulamadır. Bu yüzden birçok hastalıkta kullanılabilecek bir uygulamadır.  Tedavinin başarılı olması için ağrının vücudun hangi mekanizmasındaki hasara bağlı yaşandığı belirlenmelidir.

Nöral proloterapi uygulanabilecek hastalıklar genel olarak şöyledir;

• Bel, sırt ve boyun bölgesindeki ağrılar
  • Baş ağrısı şikayetleri
  • Migren
  • Bacakta yaşanan ağrılar
  • Omuz ve dirsek ağrıları
  • El ve bilekte yaşanan ağrılar
  • Yumuşak doku zedelenmesi gibi hastalıklardır.
  • Karpal tünel sendromu
  • Tarsal tünel sendromu
  • Düşük ayak
  • Sinir zedelenmeleri
  • Eklem kireçlenmeleri
  • Omuz yırtıkları
  • Tenisçi dirseği, golfçü dirseği
  • Kuyruk sokumu ağrıları
  • Tendinit, tenosinovit
  • Ayak bileği burkulmaları, ayak bileği ağrıları
  • Spor yaralanmaları
  • Trigeminal nevralji
  • İmpingement sendromu
  • Myofasial ağrı sendromu

Nöral Proloterapi ile İğne Tedavisi Arasındaki Farklar Nelerdir?

Nöral proloterapi iğne tedavisinden farklı bir tedavidir. Normal iğne tedavisinde iğneler sinirlere uygulanır. Bu tedavide iğneler cildin hemen üst katmanlarına uygulanmaktadır. İğneler çok küçük boyutludur. Bu yüzden iğne fobisi olan hastalarda dahi çok pratik bir şekilde başarıyla uygulanabilir.

Bu işlemde cildin içine kas ve tendon gibi yumuşak dokulara ince iğneler uygulanır. Bu yüzden uygulama sırasında hasta rahatsız edici bir ağrı ya da acı duymaz.

Nöral Proloterapi Nasıl Yapılır?

Nöral proloterapide temel amaç kişinin otonom sinir sistemi içinde uyarımı sağlamak olur. İğneler cilt dokusuyla temas etse yeterli olur. Bu uygulama vücutta her bölgeye yapılabilir.  Yara ve ameliyat izinin geçmesi için direkt yara üzerine uygulanması önerilir.

Bursa nöral proloterapi türleri şöyle sıralanabilir;

• Bölgesel Tedavi: Direkt olarak hastanın sorunlu bölgesine cilt içine uygulanır. Amaç lokal anestezi elde etmek yerine problemli bölgede sinirlerden merkeze taşınan yanlış bilgilerin düzeltilmesini sağlamaktır.
  • Segmental Tedavi: Bu tedavi aynı omurgadan kontrol edilebilen kas, damar, tendon, kemik, eklem ve organlardaki bozukluklarda dengeyi yeniden sağlamaya yönelik uygulanır.
  • Genişletilmiş Segment Tedavi: Kişide segment bölgelerine etki eden üst kumanda merkezlerine enjeksiyon uygulanarak bu yapıların da tedaviye eklenmesidir.
  • Bozucu Alan Tedavisi: Ameliyat izi, yara izi, diş dolgusu, aşı izi, barsak flora bozuklukları gibi durumlar kişide otonom sinir dengesini bozarak bazı rahatsızlıklar oluşturulabilir. Yara izinin içine enjekte edilerek bozucu alan çıkarılır. Diş ve barsak problemleri de tedavi edilebilir.
  • Hormonal Regülasyon Tedavisi: Hormonal dengesizlik bulguları belirlenen hastalarda dengeyi sağlayabilmek adına uygulanır. Bu işlemde enjeksiyon hormonal aks organlarına uygulanmaktadır.

Nöral Proloterapi Faydaları Nelerdir?

Nöral proloterapi faydaları şöyle sıralanabilir;

• Gebelik ve emzirme dönemi de dahil olmak üzere birçok hastada uygulanabilir.
  • Uygulama sürecinde bio-elektriksel etki kullanıldığı için uygulama bölgesi hemen uyuşacaktır. Bu etkiyi elde etmek için procain ve lidokain isimli maddeler kullanılır.
  • İğne korkusu olan hastalarda dahi sorunsuz olarak uygulanabilir.
  • 15 dakika gibi kısa bir sürede sona eren basit bir prosedürdür.
  • Hastayı ağrı şikayetlerinden kurtardığı için hem fiziksel hem de psikolojik olarak rahatlatabilir.

Nöral Proloterapi Kimler İçin Uygundur?

Nöral proloterapi ilaç tedavisi ile ağrı şikayetleri geçmeyen hastalar için uygun bir uygulamadır. Ülkemizde son yıllarda yaygın hale gelmeye başlayan bu işlemle tanışan hastalar yeni ağrı şikayetlerinde de ilk olarak bu yönteme başvuruyorlar.  Bu uygulama çocuklarda ve yaşlılarda da uygulanabilir.

Nöral proloterapi uygulanabilecek hastalar arasına tansiyon ve şeker hastalığına yönelik ilaç kullanan hastalar da giriyor. İlaçlar hastanın tedaviyi almasına engel olmaz.

Nöral Proloterapi Kimlere Uygulanmaz?

Nöral proloterapi genel sağlık durumu uygun olan her hastaya uygulanabilir.

Nöral Proloterapi Yan Etkileri Nelerdir?

Nöral proloterapi sırasında ilaç kullanılmamaktadır. Bu yüzden de uygulamanın hastada bir yan etkisi görülmez. Uygulama sırasında lidokain ve prokain gibi lokal anestezik maddeler çok düşük oranda seyreltildiği için bir yan etki görülmez. Lokal anestezi maddelere karşı alerjisi olan hastalarda bu maddelere karşı bir tepki oluşabilir.

Nöral Proloterapi Kaç Seans Olur?

Bursa nöral proloterapi seans sayısı hastanın sağlık durumu, şikayetleri ve hastalığına göre değişiklik gösterir.  Hastanın sistemindeki dengesizlik doğru şekilde saptandığında birkaç seansta tamamlanabilir. Birden fazla sistemde regüle etme durumu varsa ve kronik vakalarda uygulanıyorsa seans sayısı artabilir. Seanslar arasında en az 3 gün olmalıdır.

Bursa Nöral Proloterapi Fiyatları

Bursa nöral proloterapi fiyatları seans sayısına ve hastanın şikayetlerine göre değişiklik gösterir. Bu tedavi ile hastanın yaşam konforu ciddi oranda artar.  Geçmeyen ağrılara yönelik çok verimli bir tedavidir.

Nöral proloterapi hakkında bilgi almak ve randevu oluşturmak için hemen kliniğimizi arayın ve Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevunuzu alın.