Proloterapi Bursa

Proloterapi Bursa, kas, eklem ve iskelet sisteminde görülen ağrı ve zedelenmelerin önüne geçmek için uygulanan tamamlayıcı bir tedavidir. Bu tedavi ile zedelenen veya işlevini yitiren kıkırdak, kas, eklem, tendon ve bağlara dokuların yeniden yapılanması ve yenilenmesi için bir sıvı karışımı enjeksiyonu yapılır. Tedavi sırasında verilen karışım dokularda geçici ve steril bir şekilde tahriş oluşturur. Böylece hücrelerin onarıcı özellikleri aktif hale getirilir.

Enjeksiyon gerçekleştirilen vücut bölgesinde hızlı bir yenilenme süreci başlar ve enjeksiyon seansları tekrarlandıkça zamanla iyileşme gerçekleşir.  Bu işlem sonrasında eklem ve bel, boyun ağrısı yaşanan bölgelerde çok etkili bir rahatlama elde edilebilir. Hastanın yaşam kalitesini olumsuz etkileyen ağrıların şiddeti ve sıklığı kontrol altına alınabilir.

Proloterapi Bursa sınırlarında yaşayan hastalar için kliniğimizde profesyonel olarak gerçekleştirilmektedir.

Dekstroz Çözeltisi Nedir?

Proloterapi sürecinde yaygın olarak dekstroz çözelti kullanılır. Bu çözelti büyüme faktörlerinin salınımını tetikler.  Bu yüzden yaralanan bölgeye ve çevre noktalara uygulanır.  Çözeltiyle birlikte büyüme faktörleri, bağlar, tendonlar ve yumuşak dokular uyarılır ve onarım süreci başlatılabilir.

Proloterapi Öncesi Hazırlık Süreci

Proloterapi uygulamaları öncesi bazı hazırlık süreçlerinden geçilmesi gerekmektedir. Bazı vakalarda uygulama öncesi uzmanlar manyetik rezonans görüntüleme, bilgisayarlı tomografi taraması ve grafi gibi görüntüleme yöntemleriyle işlem yapılacak bölgeyi inceler.  Bu inceleme sırasında enjeksiyon yapılacak bölgeler belirlenir.

İşleme başlanmadan önce enjeksiyon yapılacak alan deri üzerinde işaretlenir, ağrı kaynağı olan işaretli hasarlı noktalara enjeksiyonlar uygulanır.

Bursa proloterapi uygulaması öncesinde hastanın bağışıklığının güçlenmesi adına protein kaynaklı besinler tüketilmesi doğru olur. Hastada vücudun güçlü bağışıklık yanıtı vermesi adına 3-5 gün kadar önce anti-inflamatuar ilaçlara ara verilmelidir. Kanama riski olan hastalarda operasyon öncesinde kan sulandırıcı ilaçları kesmesi istenir.

Proloterapi Nasıl Yapılır?

Proloterapi işlemleri vücuda enjekte edilen özel çözeltilerin vücutta tahriş etkisi oluşturarak vücudun yenilenme sürecini tetiklemesi üzerine planlanır. Bu işlemler ağrı tedavisinde kullanılır. Operasyonda temel hedef vücutta ağrıyı oluşturan yapıların yenilenmesini ve güçlenmesini sağlamaktır.

Vücuda enjekte edilen özel solüsyonlar tamir edici özelliği olan hücrelerin salınımını tetikleme görevi görür. Uygulamadan sonra vücudun kendini tamir etme mekanizması işlemeye başlar.  Bu işlem hazırlık süreci de dahil olmak üzere 20-30 dakika kadar sürer.  İşaretlenen hasarlı bölgelere titiz bir şekilde enjeksiyon işlemi yapılır.  Bazı bölgelerin proloterapi enjeksiyonlarından sonra hastanın enjeksiyon yapılan bölgelerine ısı paketleri uygulanır ve hastanın 15 dakika kadar istirahat etmesi sağlanır. Hasta operasyon sonrası taburcu edilerek evine yollanır.

Proloterapi Nasıl Etki Eder?

Proloterapi sürecinde etkilenen eklemde görülen ağrıyı hafifletmek adına sulu çözelti enjekte edilir.  Enjeksiyon içinde dekstroz, salin gibi doğal maddeler yer alır. Bu işlemlerde en yaygın olarak dekstroz çözeltisi uygulanır. Bu çözelti vücutta iyileşme tepkisini tetikleyerek tamir edici faktörleri tetiklemektedir.

Süreç sonunda eklemdeki hasarlı bağlar daha güçlü hale gelir. Bağlar güçlendikten sonra zamanla desteklenen eklemlerde ağrı şikayetleri ortadan kalkar. Enjeksiyon işlemi yaralanma bölgesinde spesifik olarak yapılabileceği gibi hedeflenen birkaç bölgeye de uygulanabilir. Proloterapi işlemi doku büyümesini de tetiklediğinden Crohn hastalığı ve kronik yorgunluk gibi uzun dönemli problemlerde beklenen etkiyi göstermeyebilir.

Beklenen etkinin görülmesi için birkaç seans uygulanması gerekebilir. Her seansta 5-15 arası uygulama yapılabilir. Seanslar ortalama 3-6 ay arasında sona erer. Ağrının giderilmesi için doğru bölgelere yeterli oranda enjeksiyon yapılması gerekir.

Proloterapi Sonrası İyileşme Süreci

Proloterapi sonrası işlem yapılan bölgede hafif düzeyde şişlik ve sertlik oluşabilir.  Bu durumlar geçici olarak yaşanır. Hasta operasyon sonrası aynı gün taburcu olabilir ve günlük hayatına devam edebilir. Hastalarda 7-10 gün kadar şişlik, sertlik, rahatsızlık ve morarma şikayetleri görülebilir.

Proloterapi bu yöntem konusundan tecrübeli ve uzman bir hekim tarafından uygulandığında oldukça güvenli, risk içermeyen ve etkili bir tedavi yöntemidir.

Proloterapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Proloterapi ağırlıklı olarak bel ve eklem bölgelerindeki şikayetlerde uygulansa da genel olarak kullanıldığı hastalıklar şöyle sıralanabilir;

• Eklemde kireçlenme, eskime ve aşınma şikayetleri
  • Belde, boyunda ve sırtta fıtık ile kireçlenmeye bağlı ağrı oluşumu
  • Bağ hasarı, kireçlenme, menisküs gibi diz ağrısı şikayetleri
  • Karpal tünel sendromu vakaları
  • Donuk omuz vakaları
  • Şiddetli ve sürekli görülen baş ağrısı şikayetleri
  • Kuyruk sokumunda ağrı
  • Tenisçi dirseği ve golfçü dirseği gibi rahatsızlıklar
  • Topuk dikeni şikayetleri
  • Omuz, ayak ve kalçada kas sıkışması
  • Eklem gevşekliği
  • Eklemde kayganlık sağlayan kesede yangı oluşumu
  • Ayak ve el bileklerinde burkulmaya bağlı geçmeyen ağrı
  • Tendonlarda iyileşmeyen kronik ağrı
  • Bel kayması ve omurilik eğriliği
  • Kemik dokusunda kanlanma yetersizliği gibi hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.
  • Sinovit, tenosinovit
  • Myofasial ağrı sendromu
  • İç yan bağ yırtığı, çapraz bağ yırtığı
  • İmpingement sendromu
  • Tetik parmak
  • Topuk dikeni

Proloterapi Ne Kadar Sürer? Kaç Seans Olur?

Bursa proloterapi işlemlerinde seans sayısını hastanın şikayetleri ve hastalık durumu gibi faktörler belirler. Hastanın vücut ağırlığı, hastalık süresi, hasarın büyüklüğü ve derecesi, metabolik sendroum, obezite, diyabet, sigara ve alkol tüketimi gibi durumlar iyileşme sürecini geciktirir.

Proloterapi genellikle 4-6 seans kadar uygulanabilir. Ortalama 4-15 arasında seans uygulaması yapılabilir. Ancak bazı hastalarda erken dönemlerde beklenen düzelmeler ortaya çıkabilir.

Proloterapi Riskli mi?

Proloterapi güvenli olarak görülen bir işlemdir. Hastanede yatmayı gerektirmeyen bu işlemde iyileşme süresi çok kısadır. Enfeksiyon riski çok düşüktür. Ülkemizde yeni yaygınlaşmaya başlayan proloterapi çok nadir enfeksiyon gibi riskleri olsa da genel olarak güvenli bir işlemdir.

Bursa Proloterapi Fiyatları

Bursa proloterapi fiyatları hastanın şikayetlerine, ağrı şikayetlerinin şiddetine, uygulama yapılan bölgeye ve seans sayısına göre değişiklik gösterir. Tüm hastalarda tedavi süreci kişiye özel planlandığı için fiyatlar da değişiklik gösterecektir. Genellikle seans temelli fiyatlandırma yapılabilmektedir.

Bursa’da proloterapi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizi arayabilirsiniz.