PRP Tedavisi Bursa

PRP tedavisi Bursa, hastanın vücudundan çok düşük miktarda kan alınıp özel bir işlem yardımıyla plazmasının ayrıştırılması sonrasında enjeksiyon yoluyla vücuda geri verilmesi işlemidir. Platelet Rich Plasma şeklinde bilinen PRP tedavisi cildin gençleşmesi, saç dökülmesi, kas hastalıkları ve ağrı tedavisi gibi birçok durumda kullanılabilir.

Tedavi hastanın kendi sağlıklı hücrelerinin kullanılmasına bağlı dokuların yenilenmesini sağlar.  Bu uygulama fizik tedavi ve rehabilitasyonla desteklendiğinde çok etkili sonuçlar ortaya çıkabilir. Operasyon için hastanın kendi kanından örnek alınarak hasarlı olan bölgeye enjekte edilir. Uygulama, yan etki oranı en düşük tedaviler arasındadır.

Alınan örnekten elde edilen plazma, platelet isimli hücreler açısından çok zengindir.  Bu hücrelerin insan vücudundaki temel işlevi kanın pıhtılaşmasını sağlamaktır. Ayrıca barındırdıkları büyüme faktörleri ile yara iyileşmesi sürecinde çok etkili rolleri vardır.

PRP tedavisi Bursa şehrinde kliniğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk tarafından gerçekleştirilmektedir.  Detaylı bilgi için iletişim kanallarımız üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.

PRP Tedavisi Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Platelet isimli hücrelerin çok büyük etki sağladığı PRP tedavisi farklı tıbbi alanlarda başarıyla kullanılan bir tedavidir. Bu işlem şu hastalıklarda uygulanabilir;

• Tendon yaralanmaları ve tenisçi dirseği vakaları
  • Menisküs yırtıkları
  • Deride kolajen ve elastin liflerin yapılarının arttırılması amaçlı antiaging amaçlı
  • Omuz bölgesinde görülen ağrılar
  • Omuz yırtıkları
  • Donuk omuz
  • Tendinit
  • Kırık sonrasında iyileşme problemleri olması
  • Sporcularda iyileşme sorunu olan stres yırtıkları
  • Kıkırdak dejenerasyon vakaları
  • Kalça, omuz ve diz bölgesindeki eklemlerde kireçlenme vakaları
  • Ayak bileği burkulmaları gibi durumlarda uygulanabilir.

Bursa PRP tedavisi 21-30 gün aralıklarla 3-4 seans kadar süren bir uygulamadır. Vücuda yabancı madde ve ilaç verilmediği için doğal bir iyileşme sağlar.

Estetik amaçlı uygulamalarda İlk seanstan sonra dahi ciltteki kuru ve mat yapı ortadan kalkabilir.

PRP Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

PRP tedavisi genellikle her yaştan hasta için uygulanabilecek bir tedavidir. Ancak uzmanların PRP tedavisini önermediği bazı durumlar vardır;

• Hastada trombosit sayısının düşük olması
  • Tedavi uygulanacak bölgede enfeksiyon varlığı
  • Kişinin pıhtılaşma bozuklukları yaşaması
  • Birtakım kronik hastalıkların varlığı bu tedavinin uygulanmasına engel olarak kabul edilmektedir.

PRP Tedavisi Nasıl Uygulanır?

PRP Tedavisi kliğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk tarafından uygulanmaktadır. İlk olarak hastadan kan alınır ve steril şartlara sahip özel bir üpe koyulur. Daha sonra içinde jel bulunan bir tüpe kan aktarılır.  Santrifüje aktarılan tüpte yer alan kanın içindeki maddelerin 5-10 dakika kadar ayrışması beklenir.

Hastadan alınan kan büyüme faktörlerinden ve trobositlerden zengin plazma bölümü ayrışır. Ortaya çıkan karışım hastanın problemli bölgesine enjeksiyon yöntemiyle uygulanır. Bu uygulama 2-4 hafta arasında ortalama 3-4 seans kadar uygulanır. Kişinin ihtiyacına göre seans sayısı ve aralığı değişebilir. Ayrıca mezoterapi ile kombine olarak da uygulanabilir. PRP tedavisi tamamlandıktan sonra her yıl 1-2 defa enjeksiyon tekrar uygulanabilir.

PRP Nasıl Etki Eder?

PRP tedavisi birçok durumda vücuda etki etmektedir. Uygulandığında mevcut etkileri şu şekilde sıralanabilir;

• Tendon ve bağlarda iyileşmeyi sağlar
  • Menisküslerde iyileşmeyi sağlar
  • Çapraz bağlarda onarımı sağlar
  • Kas iskelet sisteminde yırtıkların olduğu dokuların tamirini sağlar
  • Uygulandığı kişinin derisinde esneklik ve parlaklık sağlar.
  • Hastanın saç dökülmesini önler. Aynı zamanda saç köklerini güçlendirmeyi sağlar.
  • Deride ortaya çıkan kırışıklıkları azaltır ve ortaya çıkan çöküntüleri engeller.
  • Deri hasarı, yara ve çatlak gibi durumlarda derinin yeniden yapılandırılmasını sağlar.
  • Medikal estetik işlemlerinde el, kol, yüz, bacak içi, boyun ve dekolte gibi bölgelerde uygulanabilir.
  • Vücutta ortaya çıkan ağrı şikayetlerinin ortadan kaldırılmasını sağlar.

Kısaca PRP tedavisinde kullanılan ptatelet hücreler yaraların tedavi edilmesi,  dokuların yenilenmeye başlaması, kolajen liflerinin güçlenmesi gibi onarıcı işlemlerde etkilidir. Uygulandığı bölgedeki dokuların güçlenerek yenilenmesini ve güçlenmesini sağlar.

PPR Tedavisinde Yan Etki Var mı?

PRP tedavisi sırasında enjeksiyon yapılan bölgede küçük oranda şişlik, ağrı ve morarma şikayetleri ortaya çıkabilir.  Enfeksiyon oluşmamasına adına işlem yapılacak bölgenin steril olması gerekir. PRP tedavisinde hastaya bir ilaç uygulanmaması ve vücuda yabancı bir madde verilmemesi sebebiyle yan etkileri yok denecek kadar azdır.

Hastanın kendi hücreleri olduğu için istenmeyen yan etkisi olmaz.  Kan sulandırıcı ilaç kullanan kişiler, kanser öyküsü olan hastalar, kan hastalıkları olan kişiler, PRP bölgesinde iltihabı olanlar için tedavi önerilmez. Hasta operasyondan sonra ilk gün banyo yapmamalı ve bir süre kendini güneşten korumalıdır.

PRP Tedavisi Sonuçları Ne Zaman Ortaya Çıkar?

Bursa PRP tedavisi hastanın uygulama yapılan dokusunun kendini yenilemesine dayalıdır.  Bu yüzden tedavi sonuçlarının hemen ortaya çıkması mümkün olmaz. Tedavinin sonuçları 2-3 seans geçtikten sonra ortaya çıkmaya başlar.

Bursa PRP Fiyatları

Bursa PRP fiyatları uygulanacak seans sayısı, uygulama yapılacak bölge sayısı, hastanın şikayetleri gibi unsurlara göre değişiklik gösterir.  Doku hasarı taze ve ileri düzeyde olursa 3-4 seans yapılmalıdır.

PRP tedavisi ile sporcu yaralanmaları tedavisi, yaşlanmaya bağlı doku hasarlarında dokuların güçlendirilmesi gibi süreçlerde olumlu sonuçlar alınabilir.

Bursa’da PRP tedavisi hakkında bilgi almak ve Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevu oluşturmak için kliniğimizi arayabilirsiniz.