Kök Hücre Tedavisi Bursa

İnsanların yaşamını sağlıklı bir şekilde sürdürmesi için farklı görevleri olan hücreler çok önemli bir yere sahiptir. Kök hücre, vücutta yer alan tüm doku ve organların yapısını oluşturan hücrelerdir. Kök hücreler organizma içinde bulunan tüm hücrelere dönüşebilen ana hücre gruplarıdır. Bu hücreler insan vücudunda gerekli olan her bölgeye yayılabilir.

Kök hücrelerin bulunduğu bölgelerde hastalanan ve hasarlanan dokular ile organlar kolayca yenilenebilir. Kök hücreler hasarlı bölgede ihtiyaç duyulan hücrelere dönüşerek hastalık, yaralanma ve diğer durumlara bağlı gelişen organ ve doku hasarı ile kaybını onarmada görev alır.  Kök hücre ile tedavi konusu da söz konusu hücrelerin yenilenme yeteneklerine bağlı olarak kullanılır.

Kök hücre tedavisi Bursa şehrinde kliniğimizde Dr. Mehmet Mustafa Ertürk tarafından gerçekleştirilmektedir.

Kök Hücre Nasıl Elde Edilir?

Embriyonik doku, yağ dokusu ve kemik iliği gibi gelişmiş dokulardan kök hücre elde edilebilir.

Yağdan Kök Hücre Tedavisi

Yağ dokusundan elde edilen kök hücre yapıları damar hücreleri gibi birçok hücre ve yapıya dönüşebilir.  Ayrıca kolay erişilebilmesinin yanında bağışıklık sistemini uyaran maddelerin de bulunmaması nedeniyle hasta için de çok konforludur.

Kök hücre alınacak bölge titiz bir şekilde belirlendikten sonra yağ dokusu toplama işlemi yapılır. En yaygın olarak tercih edilen donör bölgeler dış uyluk, karın ve kalça bölgeleri olmaktadır.  Kök hücre tedavisi için toplama işlemi lokal anestezi altında yapılır. Bu işlemde 30 ml kadar az miktarda yağ özel şırıngalar yardımıyla alınır. Daha sonra alınan şırıngalar birkaç kez steril serum fizyolojik solüsyonu kullanılarak temizlenir.

Çoğaltma işlemi yapılan kök hücreler uygun ortamda sağlanır. Buna SVF (Stromal Vasküler Fraksiyon) işlemi adı verilir. Daha sonra hastada gerekli olan bölgelere enjeksiyon işlemi yapılır. Kolajenaz enzimiyle ayrıştırılma işlemi yapılan kök hücreler yağ dokusu, kıkırdak, kemik, iskelet kas sistemi, endotel hücreler, nöronal hücreler, düz kas dokusu hücreleri gibi farklı hücrelere dönüşebilir.

Kemik İliğinden Kök Hücre Tedavisi

Hastanın leğen kemiğinden özel bir kanül vasıtası ile az miktarda kemik iliği alınır. Alınan kemik iliği özel bir işlemden geçirilir ve kök hücreler elde edilir. Elde edilen kök hücreler aynı seans içinde hastanın sorunlu bölgesine enjekte edilir. Kök hücreler daha sonra zamanla ihtiyaç olan hücrelere yani bağ dokusu, tendon, menisküs gibi yapıların hücrelerine dönüşürler.

Kemik iliğinden elde edilen kök hücre tedavisi menisküs yırtıkları, omuz yırtıkları, eklem kireçlenmeleri, kıkırdak hasarı gibi kas iskelet sistemi sorunlarında oldukça etkili bir tedavi yöntemidir.

Kimler Kök Hücre Tedavisi İçin Uygundur?

Kök hücre tedavisi hastanın kendisinden yarı uyumlu veya uyumlu olan bölgeden alınan kök hücrelerin tekrar hastaya nakledilmesiyle gerçekleştirilir. Bu tedavide hasar alan hücre, doku ve organların yenilenmesi sağlanır.

Kök hücre tedavisi en yaygın olarak kalp, sinir ve beyin hastalıklarında gerçekleştiriliyor. Ayrıca kemik iliği tedavisinde de yaygın olarak kullanılıyor.

Genel olarak kök hücre tedavisi için uygun kişiler şöyle sıralanabilir;

• Doğuştan metabolik ve enzimatik sistem anormallikleri olanlar
  • Hastalıklı ya da hasarlanan kemik iliği bulunanlar
  • Bağışıklık sisteminde baskılanma şikayeti yaşayanlar
  • Hasarlanan doku ve organları olan hastalar en uygun adaylardır.

Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar sonucunda Parkinson ve Alzheimer gibi hastalıklar, omurilik yaralanmaları ve beyin damar tıkanıklıklarına bağlı inme gibi nörolojik birçok hastalıkta da kök hücre tedavisi yapılabilme umudu doğmuştur. Kök hücre tedavisi her geçen gün gelişme gösteren bir tedavi türüdür.

Bursa kök hücre tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizi ziyaret edebilir ve bizi arayarak randevu oluşturabilirsiniz.

Kök Hücre Tedavisi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Uygulanır?

Kemik iliği alanında her geçen gün yeni gelişmeler ortaya çıkıyor. Bu gelişmelere bağlı olarak ülkemizde ve dünyada çok sayıda hastalığın tedavi edilmesinde kök hücre tedavisine başvuruluyor.  Ortopedik, nörolojik hastalıklar, göz ve travmatoloji alanındaki hastalıklarda bu işlemler uygulanabiliyor. Hastanın yaşı ve fiziksel özelliklerinin uygun olması durumunda bu tedavi birçok hastalıkta uygulanabiliyor.

Kas İskelet Sistemi Alanında Kök Hücre Tedavisi Uygulanabilecek Hastalıklar Şöyledir;

• Dizde kireçlenme
  • Kalça eklem kireçlenmesi
  • Avasküler nekroz
  • Eklem kıkırdağında görülen zedelenme şikayetleri
  • Uzun sürede iyileşen tendon problemleri
  • Kaynaması gerçekleşmeyen kırıklar
  • Bağ yaralanması vakaları (Burkulmalarda da yapılabilir.)
  • Sporcu yaralanmaları
  • Avasküler nekrozlar
  • Kıkırdakların yama işlemleri
  • Omuz yırtıkları

Bursa Kök Hücre Tedavisi

Bursa kök hücre tedavisi tüm dünyayla birlikte ülkemizde en yaygın olarak periferik kan, kemik iliği ve karın yağından alınarak uygulanmaktadır. Hastanın vücudunda belirlenen donör bölgeden alınan kök hücrenin problem olan bölgeye aktarılmasıyla da yapılabilir.  Bu işleme otolog nakil ismi verilmektedir. Kök hücre başka bir kişiden alınarak hastaya nakledilerek de yapılabilir. Bu işlem ise allojenik nakil olarak adlandırılır.

Kök hücre her zaman kişinin kendisinden ya da tam uyumlu başka bir donörden alınamayabilir. Bu durumda ise kök hücre yarı uyumlu donörden alınarak tedavi gerçekleştirilir. Bu işleme ise tıp alanında haploidentik nakil adı verilir.

Kök hücre tedavisi başarı oranı hastanın yaşı, hastalığın derecesi, hastalığın türü ve yaşanan komplikasyonlara göre değişiklik gösterir. Çok nadir de olsa kişide kök hücre tutunması başarılı olmayabilir. Bu durumda kök hücre tedavisi tekrarlanabilir.

Bursa’da kök hücre tedavisi için randevu almak için hemen kliniğimizi arayabilirsiniz.