Saç Dökülmesi Tedavisi Bursa

Bir insanda saç derisinin sağlıklı olması durumunda ortalama 100-200 bin arasında saç teli bulunuyor.  Her saç yıkama ve tarama işlemi sonrasında 100 kadar saç teli dökülmesi uzmanlar tarafından normal olarak kabul edilir. Saçlı deride dökülen saç tellerini yerine yenileri çıkar. Aşırı saç dökülmesi olması durumunda saç dökülmesinin nedenleri belirlenmeli ve hemen tedavi süreci başlatılmalıdır.

Saç dökülmesi her adayda farklı oranda ve farklı sebeplerle ortaya çıkabilir.   Saçlarda dökülmeler yaşandığında saç telleri inceler ve saç tellerinin kökleri zayıflamaya başlar. Hastanın yaşam tarzı, beslenme düzeni, yaşadığı çevre, genetik faktörler ve psikolojik durumu gibi birçok neden saç dökülmesine yol açabilir.

Bir saç teli ortalama 5 yıl kadar yaşayabilir.  Saç dökülmesi erkeklerde yoğun olarak görülebilir ve ömür boyunca devam eder. Saçlarında dökülme şikayetleri olan hastalarda öncelikle dökülmeye yol açan nedenler belirlenir ve sonra saç dökülmesi tedavisi planlanır.

Saç dökülmesi tedavisi Bursa şehrindeki kliniğimizde kişiye özel olarak en son yöntemlerle gerçekleştirilmektedir. Detaylı bilgi ve randevu için iletişim kanallarımız üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.

Saç Dökülmesi Tipleri Nelerdir?

Saç dökülmesi bölgesel olabileceği gibi daha geniş bir alanda da yaşanabilir. Saç dökülmesinde dökülme tipine göre tedavi uygulanır.

Saç dökülmesi tipleri şu şekildedir;

• Erkek Tipi Dökülme: Hem erkeklerde hem de kadınlarda ortay acıkabilecek bir dökülme türüdür. Başın üst bölgesinden başlayarak zamanla üst bölge ve alın tarafından saç derisinin görülecek şekilde kelleşmesidir. Bu dökülmeler genellikle genetik kaynaklı olur.
  • Kadın Tipi Dökülme: Erkek tipi dökülmeden daha farklı olarak baş bölgesinin her kısmında seyrekleşme veya tek bir bölgede kelleşme şeklinde ortaya çıkar. Doğurganlık dönemi ve menopoz döneminde kadınlarda çok yoğun hale gelir.
  • Kalıcı Bölgesel Dökülme: Zayıflayan saç tellerinin belirli bir bölgede dökülmesi sürecidir. Genellikle saç ekimi yöntemiyle tedavi edilir. Bu durum genellikle erkeklerde yaşansa da bazı kadınlarda da nadir görülebilir.
  • Hormon Temelli Dökülme: Sindirim ve sinir sisteminde yer alan hormonların doğru çalışmaması ve hormon salgılayan bezlerin daha fazla veya az çalışmasına bağlı yaşanan durumdur.  Tiroid bezi, böbrek üstü bezi ve testislerin düzgün çalışmamasına bağlı yaşanır.
  • Tedavi Kaynaklı Dökülme: Kişinin geçirdiği bazı hastalıklar ve bazı tedavi süreçleri saç dökülmesine yol açabilir. Kemoterapi gibi tedaviler genel saç dökülmesi nedenleri arasındadır.
  • Beslenme Bozukluğuna Bağlı Dökülme: Kişinin saç köklerini besleyecek damarların ihtiyacı olan besinleri almaması ve yanlış beslenmesi sebebiyle de dökülmeler görülebilir.
  • Stres Temelli Dökülme: Yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıklarıyla birlikte sürekli stres yaşamak da saç dökülmelerine yol açabilir. Stresli zamanlarda saç kökleri zayıflar ve saç telleri incelerek dökülmeye başlar.

Saç Dökülmesi Neden Olur?

Saç dökülmesi hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı nedenlere bağlı olarak görülebilir. Saç dökülmelerinin birden fazla nedeni olabilir.

Olası saç dökülmesi nedenleri şöyledir;

• Ailesinde saç dökülmesi olan kişilerde genetik dökülmeler
  • Kanser tedavisi sürecinde kullanılan kemoterapi ilaçları
  • Gebelik döneminde anne adayında değişen hormon düzeyleri
  • Vitamin ve mineral eksikliği ile kadınlarda yüksek düzeyde demir eksiklikleri
  • Bir anda aşırı kilo kaybı yaşanması
  • Kemoterapi ilaçları dışında kullanılan diyabet ilaçları, antidepresan ilaçlar, hamilelik döneminde kullanılan ilaçlar, anestezi ilaçları
  • Tiroid bezi bozuklukları
  • Yumurtalık ve testis hastalıkları
  • Akciğer, karaciğer ve mide kanseri tanısı
  • Demir eksikliği ve lösemi genel nedenler arasında yer alıyor.

Saç Dökülmesi Tedavisinde Hangi Yöntemler Kullanılır?

Saç dökülmesi çok farklı nedenlere bağlı olarak görülebilir. Hastada öncelikle saç dökülmesi nedenleri belirlenir.  Bursa saç dökülmesi tedavisi kişiye özel olarak planlanır.

Saç dökülmesi tedavi türleri şöyle sıralanabilir;

• İlaç Tedavisi: Erkeklerde ve kadınlarda saç dökülmesi tedavisinde en yaygın ilaç tedavisi kullanılır. Saç dökülmesinin nedenine göre uygun ilaç tedavisi planlanır.
  • Saç Mezoterapisi: Farklı sebeplere bağlı olarak vücuda alınamayan ve saçların ihtiyacı olan amino asit, mineral ve vitaminlerin saç köklerine şırınga kullanılarak enjekte edilmesidir. Yani saçların ihtiyacı olan gerekli vitamin ve mineraller bu yöntemle saça verilir. Mezoterapi zayıflayan saç tellerini güçlendirir ve ince saç telleri kalınlaşmaya başlar. Böylece kişi daha parlak ve güçlü saçlara kavuşur.
  • PRP Saç Tedavisi: Yaşlanmaya bağlı ya da genetik olarak yaşanan saç dökülmelerinin tedavi edilmesinde PRP yöntemi kullanılabilir. Cilt gençleştirme, ağrı tedavisi, ortopedik hastalıkların tedavisinde de kullanılan PRP yöntemi ile kişinin kendi kanından ayrıştırılan plazmaların tekrar vücuda enjekte edilmesi sürecidir.
  • Kök Hücre Tedavisi: Hastanın kendi yağ dokusundan elde edilen kök hücreler saçlı deriye enjekte edilir. Bu işlemin başarı şansı oldukça yüksektir. Kök hücre uygulaması için hastanın karın bölgesinden az miktarda karın yağı lokal anestezi sonrası alınır. Kliniğimizde bulunan özel bir cihaz ile yağ dokusundan kök hücre ayrıştırm işlemi yapılır.
  • Exosome Tedavisi: Son dönemde yeni bir buluş olan exosome yöntemi ile hastadan karın yağı alınmasına gerek kalmaksızın kök hücre uygulanabilmektedir. Labaratuvarda özel genetik işlemlerle çoğaltılan kök hücreler soğuk zincir kuralına uyularak saklanır ve işlem sırasında hastanın sorunlu saçlı deri bölgesine uygulanır. Bu işlem özel bir alet yardımı ile yapıldığı için ağrısızdır. Exosome tedavisi sonuçları iyi olan tedavi yöntemlerindendir.
  • Saç Ekimi: Günümüzde en yaygın kellik tedavileri arasındadır. Genellikle tamamen saç kaybı olması durumunda kişinin donör bölgelerinden alınan saçların bölgeye ekilmesiyle uygulanır.

Bursa Saç Dökülmesi Tedavisinde Başarı Oranı Nedir?

Bursa saç dökülmesi tedavisinde başarı oranı seçilen yönteme göre değişiklik gösteriyor.   Saç dökülmesi vakalarında öncelikle saç dökülmesine yol açan nedenler belirlenmelidir. Daha sonra uygulanacak tedavi hastanın durumuna göre belirlenir.

Kişiye özel saç dökülmesi tedavisi uygulanarak başarı oranı en üst seviyeye çıkarılabilir.  Saç dökülmelerinin tedavi edilmesinde birkaç yöntem bir arada uygulanarak başarı oranı da arttırılabilir. Kliniğimizde saç dökülmesi için uygulanan tedavilerde oldukça iyi sonuçlar alınmaktadır.

Bursa saç dökülmesi tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için merkezimize ulaşabilirsiniz.

Bursa Saç Dökülmesi Tedavisi Fiyatları

Bursa saç dökülmesi tedavisi fiyatları her hastada farklılık gösterir.  Öncelikle saç dökülmesi çok çeşitli nedenlere bağlı yaşanabilir. Saç dökülmesinin nedenine göre de farklı tedavi yöntemleri uygulanabilir. Uygulanacak tedavi yöntemi saç dökülmesinin maliyetini de değiştirir. Bu yüzden uzmanlar öncelikle hastayı muayene eder ve kişiye özel bir saç dökülmesi tedavisi planlar.  Saç dökülmesinde tedavi ücretleri de kişiye göre değişiklik gösterir.

Bursa’da saç dökülmesi tedavisi için kliniğimizi arayarak Dr. Mehmet Mustafa Ertürk’ten randevu alabilirsiniz.